  • 1. Data: 2002-12-11 21:40:42
    Temat: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
    Od: "Matta" <n...@i...pl>

    Witam,
    Wiem, ze temat byl walkowany wielokrotnie, przeczytalem wszystko to co
    udalo mi sie znalezc oprocz jednej rzeczy. Nie wiem jak mam zaksiegowac
    oplaty za prowadzenie rachunku firmowego jesli wyciag bedacy dokumentem
    opisujacym koszty i odsetki wydany zostal z data miesiaca nastepnego? Czy
    mam moze do KPiR wprowadzic z data ostatniego dnia miesiaca dow. wewn. i na
    nim zapisac koszty i odsetki a wyciag dolaczyc tylko jako dodatkowy dokument
    czy wystarczy sam wyciag jakos zaindeksowany i dopisany pozniej do KPiR. Z
    gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Mateusz

    --
    gg: 987293
    odpowiadajac usun nospam. z adresu e-mail

  • 2. Data: 2002-12-12 08:19:13
    Temat: Re: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matta" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    "...jesli wyciag bedacy dokumentem opisujacym koszty i odsetki wydany zostal
    z data miesiaca nastepnego?
    Mateusz

    I w czym problem ? Moim zdaniem od wyciągu odpinasz dowód obciążenia
    rachunku, odnotowujesz jego wpływ z rzeczywistą datą i z tą datą księgujesz
    jako koszt i papierek wpinasz do segregatora. Dla wygody odnotowujesz na
    wyciągu gdzie jest dowód obciążenia rachunku, a na dowodzie - numer wyciągu
    (ew. dojdziesz po dacie). Jedynie pamiętać należy, że kosztów dotyczących
    danego roku nie można w ten sposób "przerzucić" na rok następny i w związku
    z tym w grudniu nie należy natychmiast "zamykać" roku, a odczekać, aż
    "spłyną" wszystkie dotyczące tegoż roku dokumenty kosztowe. Rekapitulując :
    w ramach roku podatkowego możesz "przerzucać" odnotowując stosowną datę
    wpływu dokumentu. Między latami podatkowymi - już nie ( są pewne wyjątki,
    ale zasada jest taka, jak wyżej). Pamiętaj też o zasadzie konsekwencji
    memoriał - kasa. Wyjątek - koniec roku podatkowego.
    Pozdrawiam. A.Rządkowski.