  • 1. Data: 2008-12-02 20:12:42
    Temat: koszty uzyskania przychodów
    Od: "Blaise" <b...@o...pl>

    Witam. Na moje pytanie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w archiwum.
    Oto one: jakie koszty z zryczałtowane mam wiąć w przyszłorocznym PIT-11,
    jeżeli cały rok pracowałem na etacie w miejscu zamieszkania i 0,7 etatu poza
    miejscem zamieszkania (oba - stosunek pracy)? Patrząc na tabelę nie wiem czy
    brać pod uwagę punkt 2), czy 4).

    W 2008 roku:
    uzyskiwane przychody miesięczne roczne
    1) z jednego stosunku pracy 111,25 zł 1 335 zł
    2) z więcej niż jednego stosunku pracy 2002,05 zł
    3) z jednego stosunku pracy, z tym, że zakład pracy jest położony w
    innej miejscowości niż miejsce zamieszkania 139,06 zł 1 668,72 zł
    4) z więcej niż jednego stosunku pracy, a zakłady pracy będą położone
    w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania 2 502,56

    Za pomoc dzięki...

  • 2. Data: 2008-12-02 20:52:16
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Blaise wrote:
    > Witam. Na moje pytanie nie znalaz?em jednoznacznej odpowiedzi w archiwum.
    > Oto one: jakie koszty z zrycza?towane mam wi?ae w przysz?orocznym PIT-11,
    > je?eli ca?y rok pracowa?em na etacie w miejscu zamieszkania i 0,7 etatu poza
    > miejscem zamieszkania (oba - stosunek pracy)? Patrz?c na tabele nie wiem czy
    > braae pod uwage punkt 2), czy 4).
    >
    > W 2008 roku:
    > uzyskiwane przychody miesieczne roczne
    > 1) z jednego stosunku pracy 111,25 z? 1 335 z?
    > 2) z wiecej ni? jednego stosunku pracy 2002,05 z?
    > 3) z jednego stosunku pracy, z tym, ?e zak?ad pracy jest po?o?ony w
> [...]

    0.7, czy 0.3 jest bez znaczenia, miales wiecej niz jeden stosunek pracy
    z czego jeden na miejscu i jeden po za miejscem zamieszkania.
    Na jednym policza ci 12 x 111.25, na drugim policza ci 12 x 139.06.
    Dodajesz to wszystko razem i o ile przekroczylo sume z punktu 4) to
    przycinasz do kwoty 2502.56. W twoim przypadku przekroczysz, bo w obu
    pracowałeś 12 miesiecy, ale moze zdazyc sie sytuacja, ze ktos pracowal
    tylko kilka miesiecy, wowczas je po prostu sumuje sie koszty razem razem.

    Podsumowujac, przy wiecej niz jednym stosunku pracy nie ma kosztow
    miesiecznych, jest tylko limit gorny. Dla kazego sousunku pracy wylicza
    sie koszty oddzielnie wg pkt 1 lub 3, sumuje a potem przycina do limitu
    z punktu 2 lub 4

  • 3. Data: 2008-12-02 21:40:30
    Od: "Blaise" <b...@o...pl>

    Zrozumiałem, dziękuję!