  • 1. Data: 2006-12-13 11:07:48
    Temat: kpir+vat, US a zameldowania,zamieszkania,siedziba,miejsce wykonywania
    Od: mariusz <r...@...migrol.pl>

    Chciałem sie podpytac ponieważ na sieci nie moge znaleźć jednoznacznych
    odpowiedzi. Różne zdania + zmiany w przepisach + co zdanie poplatanie
    zameldowania,zamieszkania,siedziby,miejsca wykonywania DG

    Jesli jestem zameldowany na ulicy A (obszarowo dajmy 1US)
    i wynajme pokoj(siedziba) w znajomej firmie na ulicy B (obszarowo 2US)
    to jest jakas możliwość aby pozostać z pdof i vat w 1US (dotychczasowy mój
    US dla pdof i vat) ?

    czy adres siedziby DG będzie niepodważalnym wyznacznikiem 2US dla pod.vat?
    (tak mi wychodzi z przepisów, które znalazłem-ale nie wiem czy są aktualne)

    p.s. działalność wykonuję (faktycznie) u klientów - jesli to może miec
    jakieś znaczenie a mieszkam (niestety i chyba na zawsze) "pod mostem"
    pozdrawiam
    mariusz

  • 2. Data: 2006-12-13 11:11:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-12-2006 o 12:07:48 mariusz <r...@...migrol.pl> napisał(a):

> [...]
    > pod.vat?
    > (tak mi wychodzi z przepisów, które znalazłem-ale nie wiem czy są

    pit wg miesjca zamieszkania(a nie zameldowania!), vat wg miejsca
    prowadzenia dg.
    Ale(piszę z głowy) jeśli masz więcej miejsc prowadzenia to też wg mijesca
    zamieszkania,
    więc jeśli dobrze pamiętam to uderzaj w te tony.

  • 3. Data: 2006-12-13 23:01:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Dec 2006, t wrote:

> [...]

    wKF: "siedziba" osoby fizycznej to jej miejsce zamieszkania :), acz
    w częsci przepisów ustawodawca nie zechciał za każdym razem porządnie
    pisać jak w K.C. "siedziba osoby prawnej lub m-ce zamieszkania osoby
    fizycznej".
    Oczywiście to bez znaczenia, bo chodzi o "dobre" miejsce - prowadzenia
    DG. Ale zgadzam się:

> [...]
    > dg.
    > Ale(piszę z głowy) jeśli masz więcej miejsc prowadzenia to też wg mijesca

    Jak na mój gust to jest prawidłowe podejście: trzymamy w domu jakiś
    komp z kopią "firmowych" danych (a co, ktoś pracuje bez backupu??)
    i jakieś podobne rzeczy i mamy "miejsce prowadzenia" obok łóżka :)
    A wtedy:
    +++
    2. Jeżeli czynnoœci podlegajšce opodatkowaniu podatkiem od towarów
    i usług sš wykonywane na terenie objętym zakresem działania dwóch
    lub więcej urzędów skarbowych, właœciwoœć miejscowš ustala się dla:
    [...]
    2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-14 10:23:26
    Od: mariusz <r...@...migrol.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > [...]
    > 2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.

    Dzięki Panowie.
    Zaświtało mi światełko nadziei (oby tylko Ciotka nie dała ..ciała),
    a juz się chciałem chlastać (bo rodzina mnie nie chciała zameldować - czego
    to człowiek się nie dowiaduje o swojej rodzinie :( w potrzebie).

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-14 10:26:41
    Temat: Re: p.s.
    Od: mariusz <r...@...migrol.pl>

    mariusz wrote:

> [...]

    p.s. czy musze wynajmować całe mieszkanie? czy może to być pokój, są jakieś
    bezpieczne "normy" na ilość powierzchni?

    m.

  • 6. Data: 2006-12-14 10:29:17
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-12-2006 o 11:26:41 mariusz <r...@...migrol.pl> napisał(a):

    > p.s. czy musze wynajmować całe mieszkanie? czy może to być pokój, są
    > jakieś
    > bezpieczne "normy" na ilość powierzchni?
    > m.

    Żebyś się na tej powierzchni zmieści, bo jak będziesz wystawać to może być
    podejrzane ;)

  • 7. Data: 2006-12-14 11:09:16
    Od: mariusz <r...@...migrol.pl>

    t wrote:

    > Żebyś się na tej powierzchni zmieści, bo jak będziesz wystawać to może być
    > podejrzane ;)

    nie no - bałem się , że musi byc to całe mieszkanie i minimalna rozsądna
    kwota na umowie najmu za takowe musi być odpowiednio duża

    jeszcze raz dzieki za poratowanie
    m.