  • 1. Data: 2004-02-09 20:19:28
    Temat: leasilng a samochod z kratka
    Od: "Adam" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zdaje sie, ze od maja beda wprowarzone nowe przepisy dot. leasingu
    samochodow z kratka.

    W kwietniu prosto z fabryki ma przyjechac do mnie samochod osobowy z
    homologacja na auto ciezarowe i zastanawiam sie, czy po podpisaniu umowy
    leasingowej przed majem stosowane beda wobec mnie stare zasady leasingu i
    czy - pomimo przewidywanych zmian - przez caly okres trawania umowy bede
    mogl odliczac VAT.

    Czy ktos z Was dysponuje jakimis informacjami dot. tego tematu?

    Pozdrawiam, Adam

  • 2. Data: 2004-02-10 11:01:06
    Temat: Re: leasilng a samochod z kratka
    Od: "LL" <nie_pisz_tu@nie_pisz_tu.pl>

> [...]
    > mogl odliczac VAT.
    >
    > Czy ktos z Was dysponuje jakimis informacjami dot. tego tematu?

    Podobno prawo nie dziala wstecz, ale w Polsce wszystko jest mozliwe.

  • 3. Data: 2004-02-10 13:49:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, LL wrote:

> [...]
    >+ > mogl odliczac VAT. [...]
    >+
    >+ Podobno prawo nie dziala wstecz, ale w Polsce wszystko jest mozliwe.

    Nie tak.
    Jak na mój gust opodatkowane są *raty* leasingu, a nie zakup - przecież
    tym różni się leasing od "zwykłej" sprzedaży że składa się z rat,
    prawdaż ? No to do każdej raty będzie odnosił się (osobno) "stan
    podatkowy". Chyba że ustawa (po)stanowi inaczej :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)