  • 1. Data: 2005-07-25 11:18:55
    Temat: lesing sam. a odliczenie VAT?? jak to teraz jest
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    Samochód osobowy kupiony 13 czerwca w leasingu na firmę jednoosobową (KPiR).

    Z tego co ja wydedukowałam to:

    - do 21/22 sierpnia odliczam 50% VAT z rat do kwoty 5 tys.,

    - od 21/22 sierpnia odliczam 60 % VAT do kwoty 6 tys (czyli odliczę sobie
    ogółem 6 tys. VAT)

    Problem lezy w tym, ze księgowa odlicza mi już w tym miesiącu 60% VAT,
    wg mnie powinna dopiero od 22 sierpnia kiedy ustawa wchodzi w zycie,
    któ ma rację???

    ula

  • 2. Data: 2005-07-25 14:41:37
    Temat: Re: lesing sam. a odliczenie VAT?? jak to teraz jest
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    ulapod wrote:

> [...]
    >

    > Problem lezy w tym, ze księgowa odlicza mi już w tym miesiącu 60% VAT,
    > wg mnie powinna dopiero od 22 sierpnia kiedy ustawa wchodzi w zycie,

    W okresie od 1 czerwca 2005r do dnia 21 sierpnia 2005 jesli zostanie
    zawarta umowa leasingu to VAT odliczany jest wg przepisów ustawy z 11
    marca 2004r. Po 21 sierpnia zastosowanie będą miały nowe przepisy z
    21.04.2005 tj. art. 86 w nowym brzmieniu.

    --
    www.TwojaKsiegowa.pl