  • 1. Data: 2010-04-17 09:30:25
    Temat: mala ksieg. RP - VAT7 - zwrot VAT
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    mam tylko sprzedaz/dostawe? uslug wewnatrzwspolnotowa (podatek vat
    rozlicza nabywca) wiec mam zwrot VATu (rozliczanie kwartalne)
    W VAT7 mamy pola
    60: Nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym (tu kwota z MK)
    61: kwota zwrotu na rachunek wskazany przez podatnika (puste)
    w tym do zwrotu:
    62 - w terminie 25dni (puste)
    63 -...60dni (puste)
    64 -...180dni (puste)
    65: "kwota do przeniesienia na nast okres" - kwota z 61 wpisana przez
    MK

    F)
    66-70 zaznaczalki puste (podatnik dokonywal czynnosci ...na podstawie
    artykulu...)

    G)
    informacje o zalacznikach
    71) do niniejszej deklatacji dolaczono wniosek o zwrot podatku (nie
    zaznaczone)
    72) wniosek o przyspieszenie zwrotu (nie zaznaczone)

    To co chce to odzyskac VAT a najlepiej by poszedl mi jako czesc
    podatku dochodowego, ktory musze odprowadzic
    1) Jak powinny byc te pola wypelnione (ktore pouste, ktore wypelnione
    i gdzie checkboxy pozaznaczane
    - czy powinienem wysylac jakies osobne pismo o zwrot?
    2) jak zmusic MK RP by wlasciciwie pozaznaczala te pola

    to moja 1wsza deklaracja vat7 (dzialam od stycznia)
    raczej zawsze bede mial sprzedaz "wewnatrzwsp" + vat z polskich faktur
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-04-17 13:31:33
    Temat: Re: mala ksieg. RP - VAT7 - zwrot VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > To co chce to odzyskac VAT a najlepiej by poszedl mi jako czesc
    > podatku dochodowego, ktory musze odprowadzic

    Da sie, ale po pierwsze trzeba pisac odrebne pismo o kompensowanie.
    Po drugie, to dwa odrebne podatki i zanim zadziala zwrot w jednym, to mina
    terminy w drugim
    i nawet jesli to ten sam urzad, to zajmuja sie tym inni ludzie, inne sa
    procedury i zanim
    dotrze informacja o kompensacji, to uruchomia sie procedury "scigania" z
    innego tytulu

    > 1) Jak powinny byc te pola wypelnione (ktore pouste, ktore wypelnione
    > i gdzie checkboxy pozaznaczane
    > - czy powinienem wysylac jakies osobne pismo o zwrot?

    No, tu chyba Ty decydujesz. Co pozaznaczasz, to taka jest Twoja dyspozycja.
    Sprawdz tylko w ustawie które terminy i typy zwrotów wymagaja odrebnego
    wniosku.

    > 2) jak zmusic MK RP by wlasciciwie pozaznaczala te pola

    Ten program chyba trzeba umiec obslugiwac, bo jedni tu placza, ze nic sie
    nie da,
    a inni, ze dziala i wszystko OK. Nie uzywam go, wiec nie wiem.