  • 1. Data: 2002-10-29 20:14:26
    Temat: małe dwa pytanie może lekkie NTG ale.....
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam serdecznie,

    nurtuje mnie następujące pytanie: Urząd Skarbowy nie udziela jednoznacznej
    odpowiedzi, chodzi mi o to, że dostęp do internetu jest opodatkowany 7% stawką
    VAT, dlaczego więc wszystkie kawiarnie internetowe jakie znam pobierają stawkę
    22%, nie mogły by pobierać 7%???

    Drugie pytanie o warunki licencji OEM na systemach operacyjnych Windows. Sprawa
    wygląda następująco: osoba XX zakupiła zestaw komputerowy z promocji w jednej z
    sieci Hipermarketów na fakturę i zestaw ten posiadał system WIN Me
    zainstalowany przez producenta zestawu z płytą Win Me OEM. Osoba prowadzi
    działalność gospodarczą związaną z informatyką i chce odsprzedać mi ten zestaw.
    Zmienią w nim obudowę i procesor i będę wykorzystywał w mojej działalności
    gospodarczej posiadając fakturę zakupu na cały zestaw z WIN Me. Co z prawami
    licencyjnymi będę mógł korzystać z tego oprogramowania leganie??? Dodam, że
    przy zmianie obudowy naklejka z CD-Keyem przepadnie bo nie ma możliwości jej
    przeklejenia :-(, ale będę posiadał oryginalny nośnik i fakturę zakupu na cały
    zestaw komputerowy z Win.

    Pozdrawiam serdecznie
    Damian

    P.S.
    wałkowałem tematykę Googlem, lecz napotykałem różne odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-10-30 23:00:33
    Temat: Re: małe dwa pytanie może lekkie NTG ale.....
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 29 Oct 2002 s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ VAT, dlaczego więc wszystkie kawiarnie internetowe jakie znam pobierają stawkę
    [...]
    >+ P.S.
    >+ wałkowałem tematykę Googlem, lecz napotykałem różne odpowiedzi

    Tą że można się czepiać, iż udostępnia się komputery (i klient
    może sobie pograć), a internet tylko przy okazji :] - też ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (sam nieprzekonany jak ma być)