  • 1. Data: 2002-12-15 16:38:11
    Temat: małe przedsiębiorstwo i metoda kasowa - proszę o wsparcie
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Jednoosobowa działalność, KPiR, Vat.
    Była możliwośc przejścia na rozliczanie kwartalne od października. Wtedy
    nie miałam do tego głowy, bałam się nieznajomości przepisów w skarbówce
    itp. teraz chciałabym przejśc na rozlicznia kwartalne (KPiR) ale bez
    metody kasowej. Czy jest to możliwe? W międzyczasie zaliczyłam całkowity
    pad dysku, gdzie miałam informacje na ten temat i przydatne linki.
    Prosze o pomoc - w jaki sposób mogę rozliczać VAT kwartalnie i w jaki
    sposób poinformować o tym urząd skarbowy i do kiedy? Tylko nie
    odsyłajcie mnie pliz do archiwum tak ogólnie bo nie potrafię znaleźć tak
    po omacku tego czego szukam.

    --
    Pozdrówka
    Xena

  • 2. Data: 2002-12-16 20:52:01
    Od: "tomtax" <t...@i...csk.pl>

    Jeżeli jesteś "małym podatnikiem" w rozumieniu ustawy o VAT, czyli nie
    przekroczyłaś w poprzednim roku podatkowym kwoty obrotu 800 tys.euro, to
    możesz wybrać kwartalną metodę rozliczania. Przed tym musisz zawiadomić
    właściwy US w terminie do końca kawartału poprzedzającego kwartał za który
    pierwszy raz chcesz skorzystać z rozliczenia kwartalnego (złożyć deklarację
    kwartalną).
    Pozdrawiam
    tomtax

  • 3. Data: 2002-12-17 19:48:14
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:
> [...]
    > kiedy? Tylko nie odsyłajcie mnie pliz do archiwum tak ogólnie bo nie
    > potrafię znaleźć tak po omacku tego czego szukam.

    Pytałem w moim US.
    Jedno jest pewne,że taka fima ma jak w banku co kwartał kontrolę.
    A korzyści wielkich z tego nie widzę.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 4. Data: 2002-12-17 20:33:35
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Andrzej Wrobel zamieszkała pod adresem
    <a...@o...pl>
    w artykule <news:atnv6p$55c$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > Pytałem w moim US.
    > Jedno jest pewne,że taka fima ma jak w banku co kwartał kontrolę.

    Tak Ci powiedzieli w skarbówce? Dlaczego co kwartał kontrolę? Jakaz to
    różnica?

    > A korzyści wielkich z tego nie widzę.

    I tu sie różnimy. Pewnie nie tylko tu ;-) Bo ja widzę.

    pozdrówka
    Xena

  • 5. Data: 2002-12-17 20:45:00
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > Tak Ci powiedzieli w skarbówce? Dlaczego co kwartał kontrolę? Jakaz
    > różnica?

    Dlatego,że to jest nowość.Oni się jeszcze tego muszą nauczyć
    i w związku z tym wszystkie firmy,które przejdą na ten system będą
    miały rutynowe kontrole co kwartał.

    > I tu sie różnimy.

    A możesz konkretniej??

    > Pewnie nie tylko tu ;-)

    No,myślę,że kilka różnic by się znalazło;-)

    Pozdrówionka

  • 6. Data: 2002-12-17 23:26:02
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    w artykule <news:ato2h8$5ac$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > Dlatego,że to jest nowość.Oni się jeszcze tego muszą nauczyć
    > i w związku z tym wszystkie firmy,które przejdą na ten system będą
    > miały rutynowe kontrole co kwartał.

    Za dużo by tego było, nie poradzą ;-)

    > A możesz konkretniej??

    Ty wystawiasz co miesiąc fakturę i właściwie wisi Ci, kiedy odliczysz
    VAt. A sa przypadki, że w jednym miesiącu masz VAT do odprowadzenia a 2
    miesiące później masz duże odliczenie. Jeśli mieścisz się w kwartale to
    masz spokój. Taka to różnica

    > No,myślę,że kilka różnic by się znalazło;-)

    Czy to na pewno na ta grupę? ;-)

    --
    Pozdrówka
    Xena