  • 31. Data: 2013-08-27 18:33:44
    Temat: Re: moze troche polityczne ale zdecydowanie tg
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-27 16:58, l...@g...com pisze:

    > http://img1.demotywatoryfb.pl/uploads/201308/1377605
    205_lyzudj_600.jpg

    Głupi ten podpis pod zdjęciem ("gdybym mógł, to płaciłbym ci
    (pracowniku) jeszcze mniej"). Mogłeś go wkleić (wstukać), zamiast
    linkować durny obrazek.
    Z drugiej strony wygląda to tak: "gdybym mogła, to opier...ałabym się
    bardziej, jak mnie nikt nie pilnuje".
    To normalne. Pracodawca chce dostać jak najwięcej towaru (pracy) za jak
    najmniejszą kwotę, jak każdy, kto cokolwiek kupuje. I vice versa.
    Transakcje są zawierane po cenie rynkowej, czyli takiej, na którą obie
    strony się godzą. Jeśli pracodawcy się "zmówią" i będą zaniżać
    wynagrodzenia, to pospólstwo straci siłę nabywczą i fabrykanci zostaną z
    pełnymi magazynami i długami na koncie.
    Na razie, to zmawiają się pracownicy przez ZZ.

    Pracodawca zapłaci jak najmniej, ale poniżej pewnej granicy nie
    przyjdzie już do niego z towarem (pracą) pracownik o oczekiwanych
    kwalifikacjach.

    A w sytuacji, gdy mamy narzuconą płacę minimalną, to pracownik o bardzo
    niskich kwalifikacjach po prostu nie zostanie zatrudniony i może co
    najwyżej żebrać (albo kraść). Bo pracodawca chętnie by mu dał
    1kpln/mies, on by chętnie za tyle pracował - ale niestety nie da się, bo
    jest płaca minimalna. A 1600 brutto pracodawca już mu nie da, bo jego
    praca nie jest warta tych prawie 1900.

    I komu służy ustalenie płacy minimalnej? Urzędnikom! Przeciw komu się
    obraca? - Oczywiście przeciw najuboższym i tym "najbardziej maluczkim".
    To typowe dla socjalizmu. Socjalizm, zamiast zlikwidować problem, tworzy
    urzędy do pielęgnowania problemu. Np. bezrobocie.

    > Nawet zwierzeta maja swoje prawa. Jak zniesiesz kodeks to beda tylko panowie i
    niewolnicy. Wiekszosc spraw w sadach i tak wygrywaja pracownicy, o czyms to swiadczy.

    Jest KC. Wystarczy. Umowa o pracę, to po prostu umowa cywilna "praca za
    płacę".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 32. Data: 2013-08-28 18:54:26
    Od: l...@g...com

    > Z drugiej strony wygląda to tak: "gdybym mogła, to opier...ałabym się
    >
    > bardziej, jak mnie nikt nie pilnuje".

    To niech pracodawca umiesci kamery i system rejestracji czasu pracy.

    > Transakcje są zawierane po cenie rynkowej, czyli takiej, na którą obie
    >
    > strony się godzą.

    Dlaczego jedna grupa zawodowa moze miec przywilej stosowania oplaty minimalnej np.
    adwokat, notariusz(taksa), a druga mniej wyksztalcona grupa np. robol, takiego
    przywileju miec nie moze? Wyjasnij bo nie rozumiem.

  • 33. Data: 2013-08-28 19:14:15
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-28 18:54, l...@g...com pisze:

    > Dlaczego jedna grupa zawodowa moze miec przywilej stosowania oplaty minimalnej np.
    adwokat, notariusz(taksa), a druga mniej wyksztalcona grupa np. robol, takiego
    przywileju miec nie moze? Wyjasnij bo nie rozumiem.

    Te stawki (przynajmniej notarialne) są chyba MAX, a nie MIN.
    A gdyby były min - to weź pod uwagę, że dostęp do tych grup jest od
    wewnątrz limitowany i powinno Ci to trochę wyjaśnić.

    A robol, niewykwalifikowany - też przecież (WŁAŚNIE) ma płacę minimalną,
    te 1600.
    A nie powinien, bo przecież łatwo sobie wyobrazić prace (stanowiska
    pracy), które tego nie są warte. Dlaczego zupełny bezmózg bez żadnych
    kwalifikacji i to wcale nie osiłek ma zarabiać tyle samo, co
    sprzedawczyni w sklepie, która jeszcze odpowiada materialnie za towar?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.