  • 1. Data: 2002-07-14 07:12:13
    Temat: na jakim dokumencie numer konta?
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Na jakim dokumencie nalezy zglosic do US numer konta?
    Czy nalezy zglaszac wszystkie konta, czy te z ktorych beda przelewane
    podatki?
    Czy w trakcie prowadzenia dzialalnosci przy otwieraniu kazdego nowego konta
    nalezy to zglaszac?
    Czy jezeli zglosze jeden nr, a potem przeleje naleznosc z innego konta, to
    US lub ZUS tej wpaty nie zaksieguja jako moja?
    Przepraszam za durne pytania...

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-07-14 09:17:25
    Temat: Re: na jakim dokumencie numer konta?
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jezeli zglosze jeden nr, a potem przeleje naleznosc z innego konta, to
    > US lub ZUS tej wpaty nie zaksieguja jako moja?

    1. Teoretycznie powinien wystarczyć NIP B. (zgłoszenie numeru konta)
    2. Powinno się zgłosić konta związane z działalnością gospodarczą.
    3. US lub ZUS zaksięgują pod warunkiem zidentyfikowania wpłacającego.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-07-14 09:43:58
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    > 1. Teoretycznie powinien wystarczyć NIP B. (zgłoszenie numeru konta)
    > 2. Powinno się zgłosić konta związane z działalnością gospodarczą.
    > 3. US lub ZUS zaksięgują pod warunkiem zidentyfikowania wpłacającego.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Co powinnam zrobic, aby US lub ZUS zidentyfikowaly mnie? W uwagach wpisac nr
    NIP?
    Jako osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza jestem zarejestrowana
    pod imieniem i nazwiskiem.
    Wprawdzie podawalam w dokumentach nazwe firmy, ale nie wiem, czy jak z konta
    firmy wysylam (tylko nazwa firmy) to urzedy to skojarza?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 4. Data: 2002-07-14 10:01:51
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    konta
    > firmy wysylam (tylko nazwa firmy) to urzedy to skojarza?

    Zarówno do opłacania podatków jak i ZUS'ów są specjalne druki przelewów.
    Wystarczy je dokładnie wypełnić. Oczywiście - zakładam, że dane są aktualne
    z danymi zgłoszonymi do US i ZUS.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-07-14 10:39:07
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    > Zarówno do opłacania podatków jak i ZUS'ów są specjalne druki przelewów.
    > Wystarczy je dokładnie wypełnić. Oczywiście - zakładam, że dane są
    aktualne
    > z danymi zgłoszonymi do US i ZUS.

    A co w przypadku placenia do US z internetowego konta?
    Do ZUS nawet w interentowym sa specjalne miejsca na wypelnienie danych, z
    tym nie ma problemu w sumie, ale co zrobic z US?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 6. Data: 2002-07-14 10:57:05
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Do ZUS nawet w interentowym sa specjalne miejsca na wypelnienie danych, z
    > tym nie ma problemu w sumie, ale co zrobic z US?

    Korzystam z możliwości opłacania podatków, ZUS'ów za pośrednictwem tzw.
    bankowości elektronicznej, ale mój bank umożliwia mi wypełnienie takich
    druków, jakie są mi potrzebne.
    Proponuję podawać dane, które są zgłoszone do US + NIP.

  • 7. Data: 2002-07-14 17:23:41
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Malibo wrote:

    > 1. Teoretycznie powinien wystarczyć NIP B. (zgłoszenie numeru konta)

    Właśnie teoretycznie *nie* powinien wystarczyć - poparz uważnie na druk
    NIP B. Wyraźnie pisze tam żeby skladać go *wyłącznie* jak załącznik do
    NIP 1 i 2.
    Niektóre US-y tolerują składanie samego załacznika NIP B, ale właśnie to
    jest niezgodne z prawem i w razie czego taki załacznik złozony bez
    wlaściwego NIP-u jest niewazny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-07-14 20:11:27
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    hmmm ...ale na nip1 jest miejsce przeznaczone na numer rachunku i chyba tam
    powinno sie go umiescic, a nip B zgodnie z informacja na NIP1 sluzy do
    wskazywania rachunkow, na ktore nie ma miejsca na formularzu NIP1

    pozdr

    radek

  • 9. Data: 2002-07-14 20:42:23
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Niektóre US-y tolerują składanie samego załacznika NIP B, ale właśnie to
    > jest niezgodne z prawem i w razie czego taki załacznik złozony bez

    Zgadzam się. Dlatego napisałem "teoretycznie" ponieważ praktyka wielu US
    jest właśnie taka. Zapis jest taki jak piszesz, ale życie idzie swoją drogą.

  • 10. Data: 2002-07-14 20:48:56
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

> [...]
    > Niektóre US-y tolerują składanie samego załacznika NIP B, ale właśnie to
    > jest niezgodne z prawem i w razie czego taki załacznik złozony bez

    Czy uwazasz, ze jezeli nie zlozylam NIP B to powinnam jeszcze raz zlozyc NIP
    1 (w tej samej tresci co ostantnio) z dodaniem NIP B? Chyba tak byloby
    zgodnie z prawem?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska