  • 1. Data: 2002-08-02 10:32:15
    Temat: nadplata podatku - co zrobic?
    Od: "Krzysztof" <a...@2...pl>

    Z powodow blednych wyliczen zrobilem w 2001 r. nadplate podatku z mojej
    firmy. Skladajac roczna deklaracje PIT-36 wpisalem w niej ten nadplacony
    podatek w rubryke gdzie wykazuje sie finanse z firmy (poz. 63 o ile dobrze
    pamietam). Tymczasem wezwano mnie do US i kazano skorygowac wysokosc
    wplaconego podatku do wysokosci, ktora wynika z obliczen. W ten sposob
    stracilem mozliwosc odzyskania tego nadplaconego podatku w formie zwrotu
    nadwyzki z PIT 36. I teraz pytania:
    1. Czy urzedniczka z US miala racje zmniejszajac mi kwote wplaconego
    podatku?
    2. Jesli miala racje, to jak moge odzyskac ten nadplacony podatek?
    3. Jesli nie miala racji - to co powinienem zrobic?
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-08-02 14:28:55
    Temat: Re: nadplata podatku - co zrobic?
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <a...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Jesli miala racje, to jak moge odzyskac ten nadplacony podatek?
    > 3. Jesli nie miala racji - to co powinienem zrobic?

    Coś tu jest nie tak: Jak urzędnik może kazać korygować wielkość wpłaconego
    podatku do wysokości wynikającej z matematyki (wyliczeń)?
    Może więcej szczegółów?
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-08-02 14:47:15
    Od: "Krzysztof" <a...@2...pl>

    Sławomir Malibo napisał:

    > Coś tu jest nie tak: Jak urzędnik może kazać korygować wielkość wpłaconego
    > podatku do wysokości wynikającej z matematyki (wyliczeń)?

    Sam sie temu bardzo dziwie. Wpisalem w rubryke (nr 63) kwote podatku jaka
    zaplacilem z tytulu prowadzenai dzialanosci gospodarczej. Pani pogmerala w
    komputerze i stwierdzila, ze faktycznie podatek ten powinien byc nizszy (co
    wiem, bo robilem swojego czasu korekte zeznania PIT5), a ja nie mam prawa
    wpisac rzeczywiscie wplaconej kwoty, tylko ta, ktora wynika z obliczen.
    Kazala mi zmienic obnizajac wysokosc zaplaconego podatku. Mam na to
    protokol, ktory wypisala.
    --
    Pozdraiwam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-08-02 20:09:44
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wpisac rzeczywiscie wplaconej kwoty, tylko ta, ktora wynika z obliczen.
    > Kazala mi zmienic obnizajac wysokosc zaplaconego podatku. Mam na to

    Jeśli składałeś korektę PIT-5 i była nadpłata w stosunku do wykazanych
    wcześniej kwot, to zgdnie z Ordynacją - wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
    Zresztą - jednoznaczna odpowiedź może być - tylko przy poznaniu wszystkich
    szczegółów.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-08-03 07:41:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof" [...]

> [...]
    > wpisac rzeczywiscie wplaconej kwoty, tylko ta, ktora wynika z obliczen.
    > Kazala mi zmienic obnizajac wysokosc zaplaconego podatku. Mam na to

    Prosze zauwazyc, ze oprocz owej milej Pani w US jest jeszce druga
    (rowniez mila), ktora ksieguje owe wplaty i pilnuje "stanu konta".
    Ta Pani na pewno (nooo prawie na pewno) panu pomoze.

    Tak na moj prosty podatnika rozum, to skoro skorygowal Pan
    pit-5 to oczywiscie kwote naleznych zaliczek powinien Pan wykazac
    jako te, po korekcie. Jesli zaplacil Pan wiecej, mozna wnioskowac o
    zaliczenie owej kwoty na poczet zaliczek tegorocznych.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-08-03 13:44:33
    Od: "Krzysztof" <a...@2...pl>

    Boguslaw Szostak napisał:
    > (co
    >
    > Prosze zauwazyc, ze oprocz owej milej Pani w US jest jeszce druga
    > (rowniez mila), ktora ksieguje owe wplaty i pilnuje "stanu konta".

    Sek w tym, ze ja pracuje za ta pania - prowadze firme jednosobowo, a skala
    jej dzialanai jets ta niewielak ze nei korzystam z pomocy ksiegowej

> [...]
    > jako te, po korekcie. Jesli zaplacil Pan wiecej, mozna wnioskowac o
    > zaliczenie owej kwoty na poczet zaliczek tegorocznych.

    Czy taki wnioske sklada sie na jakims formularzu?
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-08-05 09:47:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof" [...]

    > Sek w tym, ze ja pracuje za ta pania - prowadze firme jednosobowo, a skala
    > jej dzialanai jets ta niewielak ze nei korzystam z pomocy ksiegowej

    Mowilem o innej tez milej Pani W URZEDZIE SKARBOWYM.

    Jedna mila Pani sprawdza Panu deklaracje,
    a druga wplaty - ta druga poradzi jak i co,
    bo mysle, ze ta pierwsza miala racje.

    Skoro skorygowal Pan deklaeacje .......

    Boguslaw