  • 1. Data: 2002-09-10 22:22:31
    Temat: nagrody i podatki
    Od: "Cezary Lagod" <t...@p...onet.pl>

    No więc może ktoś konkretnie mi wreszcie i w pełni odpowie:

    1. Organizuje konkurs w którym do wygrania jest np. telewizor za 3000 zł

    2. Rozliczam się KPiR ( DG )

    3. Ktoś wygrywa ten telewizor i pobieram od niego 10 % podatku = 300 zł

    4. No i teraz pytania:

    - wiem że od nagród o wartości do 760 zł nie trzeba podatku 10% ,
    ale te 760 zł to z VAT czy bez ( telewizor kupuje na fakture )?

    - jak ksieguję pobrany podatek w KPiR ?

    - płacę do US pobrany podatek i znowu ... jak księguję tą wpłatę

    - czy jeżeli płacę za mojego wygrywającego 10% podatek to czy to mogę
    wliczyć w koszty ?

    - czy wykazuję cokolwiek z przeprowadzonej operacji z podatkiem w PIT, VAT ?

    pozdrawiam
    Czarek