  • 1. Data: 2007-04-17 10:19:02
    Temat: naliczanie cla i vat w urzedzie celnym od kosztow przesylki
    Od: "Matijaz" <m...@k...org>

    Witam,

    Otrzymalem przesylke z USA. Koszt towaru 140$, koszt przesylki z
    ubezpieczeniem (shipping + insurance) to 60$. Urzad celny probuje mi
    naliczyc clo i 22% vat od kwoty 200$. Czy jest to legalne? Na jakiej
    podstawie Urzad uwzglednia koszt przesylki jako wartosc towaru? Na fakturze
    obie pozycje - koszt towaru i przesylka - sa wyszczegolnione osobno.

    Matijaz

  • 2. Data: 2007-04-17 13:50:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2007 o 12:19:02 Matijaz <m...@k...org>
    napisał(a):

> [...]
    > fakturze
    > obie pozycje - koszt towaru i przesylka - sa wyszczegolnione osobno.

    VAT nalicza się i od towarów i od usług. Kupiłeś usługę transportu
    i ubezpieczenia to naliczają od niej VAT też.
    Oczywiście abstyrahujemy tutaj od tego urzad celny to jest
    podmiot wspanialej panstwowej administracji czy tylko nadrzedna mafia
    dla niepoznaki przebrana w ladne mundurki.

  • 3. Data: 2007-04-17 17:34:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Matijaz wrote:
    > Urzad celny probuje mi
    > naliczyc clo i 22% vat od kwoty 200$. Czy jest to legalne? Na jakiej
    > podstawie Urzad uwzglednia koszt przesylki jako wartosc towaru?

    Art 29.13 ptu

    a jeśli chodzi o cło, to polecam poczytać
    o wartości transakcyjnej - w szczególności
    art 29 oraz 32 Wspólnotowego Kodeksu Celnego

  • 4. Data: 2007-04-18 10:47:29
    Od: "Matijaz" <m...@w...wp.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podmiot wspanialej panstwowej administracji czy tylko nadrzedna mafia
    > dla niepoznaki przebrana w ladne mundurki.

    Ok, ale cło powinni chyba naliczyć tylko od wartości towaru, czy transport
    tez podlega ocleniu?

  • 5. Data: 2007-04-18 11:26:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Matijaz wrote:

    > Ok, ale cło powinni chyba naliczyć tylko od wartości towaru, czy
    > transport tez podlega ocleniu?

    Cło liczy się od wartości transakcyjnej.

    W tym zawiera się wiele różnych czynników-
    cena towaru, transport, ubezpieczenie
    i sporo innych mniej popularnych pozycji-
    od tego razem dopiero nalicza się cło.

  • 6. Data: 2007-04-18 12:24:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, Matijaz wrote:

    > Ok, ale cło powinni chyba naliczyć tylko od wartości towaru,

    ..."na granicy", a nie w miejscu w którym kupujesz!

    > czy transport tez podlega ocleniu?

    Stanowi część wartości towaru.
    Na tej zasadzie, ze jakbyś chciał go sprzedawać, to przecież
    musisz wartość transportu doliczyć do ceny zakupu.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-18 12:27:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 12:47:29 +0200, Matijaz napisał(a):

    > Ok, ale cło powinni chyba naliczyć tylko od wartości towaru, czy transport
    > tez podlega ocleniu?

    Jeśli dobrze pamiętam, to też ale tylko do granicy. Co się robi gdy nie
    można tego rozdzielić na transport "do" i "od" granicy nie wiem :)