  • 1. Data: 2005-02-04 13:47:10
    Temat: nie da sie wyliczyc podatku VAT
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Chce wystawic FV na kwote 835,50 zł i liczac zgodnie z regulami matematyki
    nie da sie tego zrobic bo:

    kwota netto 687,30 + vat 22% 151,21 = 838,51 zl brutto

    czyli o 1 gr za duzo!!

    Dziwnym trafem wszystkie kalkulatory podatku VAT (np.:
    http://www.bankier.pl/firma/narzedzia/vat/ ),
    ktore znalazlem w internecie licza tak:

    kwota netto 687,30 + vat 22% 151,20 = 838,50 zl brutto

    czyli ZLE zaokraglaja podatek VAT (151,20 zamiast 151,21)

    Pewnie o czyms nie wiem. Moze mi to ktos wyjasnic jak mam liczyc i co zrobic
    jesli nie da sie wyliczyc dokladnie kwoty brutto o jaka mi chodzi?

  • 2. Data: 2005-02-04 14:04:47
    Temat: Re: nie da sie wyliczyc podatku VAT
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    pifpaf wrote:

> [...]
    >
    > kwota netto 687,30 + vat 22% 151,20 = 838,50 zl brutto
    >
    > czyli ZLE zaokraglaja podatek VAT (151,20 zamiast 151,21)

    bo nie zaokraglaja podatku VAT, lecz wylizcaja go
    VAT = Brutto - netto..

    Zobacz w ustawie tam, gdzi ejst o podatnikach ktorzy sprzeaja w
    cenachbrutto...

    a netto = brytto/(1+VAT)

    > Pewnie o czyms nie wiem. Moze mi to ktos wyjasnic jak mam liczyc i co
    > zrobic jesli nie da sie wyliczyc dokladnie kwoty brutto o jaka mi chodzi?

    Powodzenia..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-04 15:13:05
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Zobacz w ustawie tam, gdzi ejst o podatnikach ktorzy sprzeaja w
    > cenachbrutto...

    Mozesz mi podac dokladniejsze namiary ? W Ustawie o VAT nie znalazlem.

  • 4. Data: 2005-02-04 15:18:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cu03fd$5up$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "pifpaf" <p...@i...pl> wrote:

    > Mozesz mi podac dokladniejsze namiary ? W Ustawie o VAT nie znalazlem.

    Art. 85 IIRC.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2005-02-04 17:20:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chce wystawic FV na kwote 835,50 zł i liczac zgodnie z regulami matematyki
    > nie da sie tego zrobic bo:
    >
    > kwota netto 687,30 + vat 22% 151,21 = 838,51 zl brutto
    >
    > czyli o 1 gr za duzo!!

    Powiem Ci co ja robie w takich przypadkach (jesli juz sie zapre, ze nie moze
    byc o ten grosik mniej): 687,29 netto + 151,21 podatku vat. Czyli licze o 1
    grosz vat wiecej niz "sie nalezy".

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-04 20:51:25
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Chce wystawic FV na kwote 835,50 zł i liczac zgodnie z regulami matematyki
    > nie da sie tego zrobic bo:
    >
    > kwota netto 687,30 + vat 22% 151,21 = 838,51 zl brutto
    >
    > czyli o 1 gr za duzo!!

    kto was uczył matematyki???

    1. z tego co napisałeś tutaj, to masz o 3,01zł za dużo...
    2. jak sprzedajesz za 835,50 brutto to netto jest 684,84zł - żadna filozofia
    3. i nie trzeba szukać żedncyh lipnych kalkulatorów w necie - masz komórkę?
    jej kalkulator potrafi liczyć wszystko co potrzeba...

  • 7. Data: 2005-02-04 22:46:07
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "nnowy" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. i nie trzeba szukać żedncyh lipnych kalkulatorów w necie - masz
    > komórkę? jej kalkulator potrafi liczyć wszystko co potrzeba...

    Na wstepie pomylilem sie i napisalem "FV na kwote 835,50 zł" Pozniej juz w
    obliczeniach podawalem 838,50 i to przy tej kwocie jest problem.
    Przy 835,50 zl brutto wszystko sie liczy dobrze jak zreszta trafnie
    zauwazyles piszac: " kto was uczył matematyki???" :)

  • 8. Data: 2005-02-05 00:54:45
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

> [...]
    > Przy 835,50 zl brutto wszystko sie liczy dobrze jak zreszta trafnie
    > zauwazyles piszac: " kto was uczył matematyki???" :)

    no to inna sprawa :-)
    najbezpieczniejszym posunięciem będzie wypisać FV na 838,49zł brutto, to
    netto będziesz mieć 687,29
    i US nie przyczepi się nigdym że nasz 1 gr nadpłaty albo niedopłaty, bo i to
    nie które potrafią robić..... :D

  • 9. Data: 2005-02-05 12:20:10
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    nnowy wrote:

> [...]
    > netto będziesz mieć 687,29
    > i US nie przyczepi się nigdym że nasz 1 gr nadpłaty albo niedopłaty, bo i

    Nie strasz...
    US nigdy sie o 1 grosz VAT nieprzyczepi...

    A VAT mozna spokojnie wg jednego z ustanowionych sposobow wyznaczyc.
    zreszta Kasy rejestrujace tak lizca

    netto = Netto(Bruto)
    AVT = bruto - netto..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-02-05 12:41:31
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Nie strasz...
    > US nigdy sie o 1 grosz VAT nieprzyczepi...

    to tylko jeden Bóg wie co urzędnik podatkowy potrafi wymyśleć :-)
    kiedyś dostałem listem poleconym informacje o niezgodności w zapłacie z tyt.
    pod. doch. - na kilkanaście groszy... heh
    kilkanaście dni temu dostałem (też jakimś poleconym) z Urzędu Miejskiego
    wezwanie do zapłaty za dzierżawę gruntu w kwocie 15gr + odsetki
    samo życie
    heh :)

    pozdr
    a ten jeden grosz z VATem to i tak jak mówisz możne pewnie zrobić.... bo
    grosz, to grosz ;)