  • 1. Data: 2002-04-26 22:35:23
    Temat: nieVAT, ST, VAT i komplikacja.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam z podaniem :]

    Właśnie mogę sobie skomplikować życie:
    - jest element komputera, kupiony "przed DG" (VAT w cenie)
    - są inne elementy komputera, nabyte na DG (VAT odliczony)
    - PC "wyprodukowany" w trakcie DG

    I teraz - pasowałoby mi wymienić dany składnik na nowszy.
    Ale... VAT przy sprzedaży - co z nim ?!
    - na początek: "nabyte bez odliczenia" (i uzywane ponad
    pół roku) - więc niby bez VAT... Za to komplikacja
    pt. "udział sprzedaży zwolnionej 0,x%" i "struktura"
    (w tym amortyzacja) :> pewne
    - potraktowanie jako "używanego" czegoś co zmieniło
    przeznaczenie wcale nie jest pewne :] - a wtedy VAT
    się należy.

    Chyba prościej odłożyć na półkę :>, ale jakby dla kogoś
    było oczywiste co z tym VATem - to proszę o oświecenie !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-04-27 00:19:23
    Temat: Re: nieVAT, ST, VAT i komplikacja.
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Chyba prościej odłożyć na półkę :>, ale jakby dla kogoś
    > było oczywiste co z tym VATem - to proszę o oświecenie !

    Chyba w podjęciu decyzji pomoże ci zmiana w ustawie VAT
    ( jeszcze jej dokładnie nie przeanalizowałem i może to nie to ?)
    "w art. 7:
    b) po ust. 2d dodaje się ust. 2e w brzmieniu:

    "2e. Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie stosuje się do
    sprzedaży towarów wymienionych w art. 4 pkt 7 lit. a), jeżeli przed
    wprowadzeniem do ewidencji środków trwałych lub w trakcie użytkowania
    wydatki poniesione przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o
    podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej, a
    podatnik:

    1) miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od tych
    wydatków,

    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu wykonywania
    czynności opodatkowanych.";

    Późno już, a nie mam jednolitego tekstu ustawy VAT po zmianach pod ręką.
    Ale znany jesteś z prawidłowego operowania google, więc to chyba "no
    problema".

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 3. Data: 2002-04-27 00:51:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, Ryszard G wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ 1) miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od tych

    Acha. Czyli CAŁEGO ŚT niewątpliwie nie. Mój zgryz wziął się
    z tego, że dany element (kupiony osobno) wydzielam z ŚT... i czym
    on jest ? Towarem ? (tu mam problem :]!) Używanym ? (ile ?)
    [...]
    >+ Późno już, a nie mam jednolitego tekstu ustawy VAT po zmianach pod ręką.
    >+ Ale znany jesteś z prawidłowego operowania google, więc to chyba "no
    >+ problema".

    A dziękuję, dziękuję ;) wszystko się rykoszetem odbija ;)
    Przyznam że sprawy "rozbierania ŚT na sprzedaż" jakoś nie
    trafiłem, a może tylko nie pamiętam.

    Pozdrowienia -:) Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-27 08:53:27
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Ryszard G <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aacqm3$2du$...@n...tpi.pl...

> [...]
    >
    > Późno już, a nie mam jednolitego tekstu ustawy VAT po zmianach pod ręką.
    > Ale znany jesteś z prawidłowego operowania google, więc to chyba "no

    ------------------
    Zacytowane przez Ciebie przepisy dotyczą opodatkowania sprzedaży budynków

    Orka

  • 5. Data: 2002-04-27 08:54:24
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0204270025550.25151-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > Witam z podaniem :]
    >
    > Właśnie mogę sobie skomplikować życie:
    > - jest element komputera, kupiony "przed DG" (VAT w cenie)

    Zdradź jaki to element - to zastanowimy się nad opodatkowaniem sprzedaży

    Orka

  • 6. Data: 2002-04-27 11:27:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, Orka wrote:
    [...]
    >+ > Właśnie mogę sobie skomplikować życie:
    >+ > - jest element komputera, kupiony "przed DG" (VAT w cenie)
    >+
    >+ Zdradź jaki to element - to zastanowimy się nad opodatkowaniem sprzedaży

    ...obudowa !
    Być może prościej dać na półkę :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-27 13:16:30
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0204271326240.29668-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > ...obudowa !
    > Być może prościej dać na półkę :]

    ------
    Sprzedajesz z VAT-em

    Orka

  • 8. Data: 2002-04-27 15:37:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, Orka wrote:
    [...]
    >+ > ...obudowa !
    >+ > Być może prościej dać na półkę :]
    >+ Sprzedajesz z VAT-em

    Thx.

    Zaciekawiłaś mnie pytaniem: a co by to musiało być żeby było
    "bez VATu" ? (przypomnę że obudowa była składnikiem "spoza
    DG", VAT nieodliczony) - ja jakieś różnicy między np. RAMem
    a obudową nie widzę ! Może chodzi o "wydzielony element
    peryferyjny" (np. monitor, klawiatura) ?
    Jeśli masz zdrowie się fatygować to będę wdzięczny za kilka
    słów komentarza :)

    Pozdrowienia, Gotfryd