  • 1. Data: 2006-12-05 15:35:16
    Temat: nip-3 i daty zameldowania/zamieszkania
    Od: "m.r." <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    bylem dzis skladac nip-3, wszystko pieknie szlo ale kobieta w okienku
    chciala zebym jej wpisal date zameldowanie oraz date zamieszkania (dwa
    rozne adresy w moim przypadku), no i troche mnie to zaskoczylo, ja
    mowie ze nie pamietam bo bylo to wieki temu i po co to wlasciwie jest?
    ona na to nic nie odpowiedziala i zapytala sie czy moze wpisac w takim
    razie date dzisiejsza, ja jej na to ze skoro tak uwaza to prosze
    wpisac, zastanawiam sie czy tak to zostac? po co komu te daty sa w US?
    czy nie groza mi za to jakies konsekwencje? kobita nie byla zbyt
    kumata, nie mowiac o tym ze chyba sie gdzies spieszyla bo zla byla
    okrutnie

    pozdrawiam,
    m.r.

  • 2. Data: 2006-12-05 15:47:55
    Temat: Re: nip-3 i daty zameldowania/zamieszkania
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > wpisac, zastanawiam sie czy tak to zostac? po co komu te daty sa w US?
    > czy nie groza mi za to jakies konsekwencje? kobita nie byla zbyt
    > kumata, nie mowiac o tym ze chyba sie gdzies spieszyla bo zla byla

    Masz obowiązek zawiadomic US o zmianie miejsca stałego zameldowania w
    terminie do 30 dni. Tak samo w przypadku zmiany numeru dowodu osobistego.
    Przyjrzyj sie temu NIP3 ... zobaczysz co tam wchodzi w zakres.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-12-05 16:26:54
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Przyjrzyj sie temu NIP3 ... zobaczysz co tam wchodzi w zakres.

    Własnie ... bo nie jestem pewien z tym zameldowaniem, na pewno na 100%
    numer DO.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 4. Data: 2006-12-05 17:07:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "m.r." <w...@p...onet.pl> wrote in message
    s.com...
    > Witam,
    >
    > bylem dzis skladac nip-3, wszystko pieknie szlo ale kobieta w okienku
    > chciala zebym jej wpisal date zameldowanie oraz date zamieszkania

    w który numer pola?

  • 5. Data: 2006-12-05 20:18:04
    Od: "m.r." <w...@p...onet.pl>

    > Masz obowiązek zawiadomic US o zmianie miejsca stałego zameldowania w
    > terminie do 30 dni. Tak samo w przypadku zmiany numeru dowodu osobistego.
    > Przyjrzyj sie temu NIP3 ... zobaczysz co tam wchodzi w zakres.

    ale ja nie zmieniam miejsca zameldowania, od razu wypisalem do druku
    moje miejsce zameldowanie obecne oraz miejsce zamieszkania obecne,
    pytam sie tylko o te daty "data zameldowania" (pole 39) i "data
    zamieszkania" (pole 26) do czego one US sa potrzebne? i po co? baba z
    okienka tam wpisala dzisiejsza date, bo nie znam rzeczywistej, czy tak
    moze byc?

  • 6. Data: 2006-12-05 22:09:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "m.r." <w...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    zamieszkania" (pole 26) do czego one US sa potrzebne? i po co? baba z
    okienka tam wpisala dzisiejsza date, bo nie znam rzeczywistej, czy tak

    po nic im. Po prostu mają w danych bo ktos im kazał i już.
    Ewentualną datę zamieszkania mogą używać, żeby wiedzieć od kiedy podlegasz
    pod obecny US.

  • 7. Data: 2006-12-05 23:02:46
    Od: "m.r." <l...@g...com>

    witek napisał(a):
    > po nic im. Po prostu mają w danych bo ktos im kazał i już.
    > Ewentualną datę zamieszkania mogą używać, żeby wiedzieć od kiedy podlegasz
    > pod obecny US.

    a czy jest jakas roznicza czy podlegam pod moj US od dzisiaj czy tez na
    przyklad od roku, skoro dopiero mam otrzymac NIP (zgloszenie
    identyfikacyjne)

  • 8. Data: 2006-12-06 00:43:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "m.r." <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    witek napisał(a):
> [...]

    a czy jest jakas roznicza czy podlegam pod moj US od dzisiaj czy tez na
    przyklad od roku, skoro dopiero mam otrzymac NIP (zgloszenie

    skoro dopiero teraz występowałeś o nip po raz pierwszy to nie ma żadnego
    znaczenia z punktu widzenia nip.
    Gdybyś uaktualniał dane to masz obowiązek zrobić to w ciągu 30 dni od daty
    zmiany.
    Gdybyś np. poszedł do US i powiedzia, że przeprowadził się rok temu, to
    teoretycznie powinieneś w tym US być rok temu i mogliby cię skubnąć.
    Natomiast jak podasz, że przeprowadziłeś się dzisiaj to teoretycznie
    powiedziałeś nieprawdę, więc na to by się też paragraf znalazł w imię zasady
    dajdzie mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie.

    Ogólnie, jeśli to twój pierwszy nip, to się nie przejmuj. Data zameldowania,
    czy zamieszkania pod danym adresem przy nip raczej do niczego się nie
    przyda.
    Wszędzie ci będzie potrzebny sam numer nip.