  • 1. Data: 2002-01-28 13:00:52
    Temat: nowelizacja VAT - licencje
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    1. Czy, w swietle znowelizowanej ustawy o podatku VAT, udzielanie
    licencji (na oprogramowanie) podmiotom zagranicznym (nie majacym
    siedziby i nie bedacymi platnikami podatku od towarow i uslug w
    Polsce) jest rowniez oblozone stawka 22%?

    2. Co sie dzieje z rozporzadzeniami do ustawy, po jej nowelizacji?
    Czy obowiazuja do czasu wydania nowych rozporzadzen?

  • 2. Data: 2002-01-29 18:09:39
    Temat: Re: nowelizacja VAT - licencje
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Ad. 1. Słyszałem, że to jest na etapie projektu legslacyjnego.

    Ad.2 Nie wiem i chyba nie tylko ja...
    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-01-29 18:47:29
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >siedziby i nie bedacymi platnikami podatku od towarow i uslug w
    >Polsce) jest rowniez oblozone stawka 22%?

    AFAIK taki przypadek to eksport i stąd VAT=0%.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-01-30 21:51:56
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > AFAIK taki przypadek to eksport i stąd VAT=0%.

    znalazlem tekst nowelizacji,

    art. 4a. 1. miejscem wykonywania uslug polegajacych na udzielaniu
    licencji i sublicencji jest miejsce, gdzie nabywca:
    (...)
    2. w przypadku uslug, o ktorych mowa w ust. 1, swiadczonych przez
    podatnika na rzecz nabywcy majacego siedzibe lub stale miejsce
    zamieszkania poza granicami RP, przyjmuje sie, ze miejscem
    swiadczenia uslug jest miejsce, gdzie nabywca ma siedzibe lub stale
    miejsce zamieszkania pod warunkiem, ze nie jest on podatnikiem ptu
    w polsce

    czyli rzeczywiscie jest to eksport uslug,
    fajnie, ulatwi mi to zycie

    (a nowelizacja zostala uchwalona przez sejm i jest teraz chyba
    w senacie)