  • 1. Data: 2002-02-06 09:06:32
    Temat: odliczenie Palm-a ?
    Od: "gHoSt" <g...@v...pl>

    Witam !
    Mam pytanie

    " .....Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji
    Narodowej z dnia 27 grudnia 2000 r. (poz.1292)
    W Y K A Z rodzajów przyrządów i pomocy naukowych, których zakup uprawnia do
    odliczenia poniesionych wydatków od podatku dochodowego
    -93. 30.02.12-03.20Komputery personalne cyfrowe z urządzeniami wejścia i
    wyjścia stanowiącymi część układu komputera (typu "laptop", "notebook",
    itp.)
    - 94 30.02.12-03.90Komputery personalne cyfrowe przenośne, pozostałe
    ....."

    czy na tej podstawie da się odliczyć Palm m100 ????? - bądź co bądź komputer
    przenośny marki Plamtop !!!

    gHoSt

  • 2. Data: 2002-02-07 12:56:54
    Temat: Re: odliczenie Palm-a ?
    Od: "Ziemowit Zdanowicz" <z...@f...pl>

    Moim zdaniem, aby obronić to odliczenie (bo jakby nie było Palm jest
    komputerem i to przenośnym :) ) , należałoby jeszcze wykazać solidny związek
    przyczynowy między wykorzystaniem komputera , a uzyskiwanym przychodem.
    "Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w
    art. 23." - art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizyczncyh.

    Ziemowit Zdanowicz-Zasidko
    www.fortunet.pl

  • 3. Data: 2002-02-09 17:48:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002, Ziemowit Zdanowicz wrote:

> [...]
    >+ przyczynowy między wykorzystaniem komputera , a uzyskiwanym przychodem.

    ..."wykonywaną pracą". IMHO. Osobnego przy/do-chodu :)
    nie przynosi :), nie musi.

    >+ "Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    [...]

    Racja.

    >+ > odliczenia poniesionych wydatków od podatku dochodowego

    ...ale tu jest mowa o ULDZE podatkowej, a nie uzyskiwaniu
    dochodu w DG :)
    Wiem, POWINO wyjść na jedno. Jak się natknę na różnicę
    w interpretacji to dam znać ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [czepiający się]

  • 4. Data: 2002-02-11 14:01:11
    Od: "Ziemowit Zdanowicz" <z...@f...pl>

    Gwoli formalności - tzw. odliczenie - jest jedną z przewidzianych w naszym
    systemie podatkowycm ulg.
    To o czym tak naprawdę dyskutujemy - to kryteria zastosowania odliczenia.

    W tym wypadku kryteriami uprawniajacymi do ulgi(ODLICZENIA) są w dużym
    uproszczeniu :

    - wspomniany wyzej związek pomiędzy komputerem , a przychodem
    (Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów)
    - fakt, że kompurter typu Plam został oficjalnie sklasyfikowany jako
    przyrząd , którego zakup uprawnia do odliczenia poniesionych wydatków od
    podatku dochodowego (patrz. http://www.fortunet.pl/druga?section=2910).

    Dopiero zaistnienie tych dwóch przesąłanek , umożliwia skorzystanie z
    ulgi, - ergo : dokonanie odliczenia kosztów zakupu Palma w ramach ustalonego
    w ustawie limitu.
    ---
    Pozdrawiam,

    (czepiający się czepiajacego)