  • 1. Data: 2002-01-09 21:54:57
    Temat: odliczenie straty
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    jak odliczyc strate z prowadzenia dzialanosci gospodarczej? Wiem ze mozna ja odliczyc
    w ciagu 5 lat
    prowadzialm dzialalnosc z ktorej mam strate do roku 1999. W tym roku moge to odliczyc
    (otwarlam nowa) ile i na jakich zasadach?
    Basia

  • 2. Data: 2002-01-10 08:32:10
    Temat: Re: odliczenie straty
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    Użytkownik "bdra" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jak odliczyc strate z prowadzenia dzialanosci gospodarczej? Wiem ze mozna
    ja odliczyc w ciagu 5 lat

    ???
    A nie czasem w ciągu 3 lat?

    --
    Tomasz Lisowski

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 3. Data: 2002-01-10 09:20:39
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Tomasz Lisowski napisał(a):

    > Użytkownik "bdra" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ja odliczyc w ciagu 5 lat
    >
    > ???
    > A nie czasem w ciągu 3 lat?

    W ciągu pięcu, stoi "jak byk" art 9 ust 3 UPDOF.

    > to odliczyc (otwarlam nowa) ile i na jakich zasadach?

    Nie więcej niż 50% straty w jednym roku. Oczywiście nie więcej niż
    wyniósł zysk w roku w którym dokonujesz odliczenia :-)
    Rozumiem że strata jest z 1999r. Ponieważ ustawa mówi o "najbliższych"
    5 latach, to 2 lata juz ci przepadły. A więc na rozliczenie straty
    masz jeszcze 3 lata.

    W moim US twierdzą że nie można straty rozliczyć wczesniej niż w te
    ustawowe 5 lat, ale jak się ma odpowiednie zyski, to: w pierwszym roku
    50%, w drugim 49% a ten 1 procent w pozostałych trzech. (odpowiednio
    zmidyfikowane w twoim przypadku)
    Ale ta interpretacja nie do końca wydaje mi sie uzasadniona.

    Maddy

    ps. "otworzyłam", nie "otwarłam"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-01-10 09:36:54
    Od: "DarianJ" <d...@p...onet.pl>

    "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >

    > --
    > Tomasz Lisowski
    >
    > # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

    Ja odliczałem stratę w przeciągu 3 lat z tym że miesięcznie odliczałem 1/
    36 całej straty. Miałem kontrolę z US i wszystko było OK.
    darian

  • 5. Data: 2002-01-10 10:16:24
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    DarianJ napisał(a):

    > Ja odliczałem stratę w przeciągu 3 lat z tym że miesięcznie odliczałem 1/
    > 36 całej straty. Miałem kontrolę z US i wszystko było OK.
    > darian

    Odliczałeś ją wg. starych przepisów. Od tego czasu trochę się zmieniło
    w podatkach.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-01-10 13:27:06
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > W ciągu pięcu, stoi "jak byk" art 9 ust 3 UPDOF.
    Tak - stoi - ale nie dotyczy strat poniesionych do końca 1999 r.

    Może zajrzysz do ustawy z 9.11.2000 r. o zmianie ustawy o pdof (Dz. U. Nr
    104, poz. 1104) - a konkretnie do art. 7 ust.1?

    Przeczytanie tekstu jednolitego nie zawsze wystarcza.

    Orka

  • 7. Data: 2002-01-12 21:32:38
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Rozumiem że strata jest z 1999r. Ponieważ ustawa mówi o "najbliższych"
    > 5 latach, to 2 lata juz ci przepadły. A więc na rozliczenie straty
    Dlaczego 2 lata przepadly? Myslalam ze rok 2000 bo za rok 2001 odliczam teraz?

  • 8. Data: 2002-01-12 21:34:18
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
    > 104, poz. 1104) - a konkretnie do art. 7 ust.1?
    >
    > Przeczytanie tekstu jednolitego nie zawsze wystarcza.

    To mnie dotycza rozumiem 3 lata 2000, 2001 2002 ?

  • 9. Data: 2002-01-12 21:56:28
    Temat: Odp: odliczenie straty
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik bdra <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1qa5s$jud$...@n...tpi.pl...

    > To mnie dotycza rozumiem 3 lata 2000, 2001 2002 ?

    Tak

    Orka