  • 1. Data: 2002-01-09 21:57:55
    Temat: najem
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    wynajmuje mieszkanie
    nie skaladam zadnych pitow w ciagu roku (pit 5)
    czy teraz zlozyc pit 5 czy wykazac te dochody w pit 36?
    czy dochody tylko otrzymane czy te ktore powinnam otrzymac (wynikajace z umowy?)
    B.

  • 2. Data: 2002-01-10 08:34:46
    Temat: Re: najem
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    bdra napisał(a):

> [...]
    > czy teraz zlozyc pit 5 czy wykazac te dochody w pit 36?
    > czy dochody tylko otrzymane czy te ktore powinnam otrzymac (wynikajace z umowy?)
    Z tytuły wynajmu nieruchomości ciązy na tobie obowiązek składania PIT5
    i osprowadzania zaliczek.
    Najlepiej teraz złożyć wszystkie zaległe PIT5. Mam nadzieje że
    zaliczki na podatek płaciłaś/łeś? Bo jeżeli nie to należy je jak
    najszybciej zapłacić z odsetkami (liczonymi osobno dla zaliczki za
    każdy miesiąc).
    Jeżeli wykażesz te dochody w picie rocznym to US zaraz się
    zainteresuje skąd masz dochody z najmu jeżeli nie składałaś/łeś pitów
    w ciągu roku (albo jeszcze, co gorsza, nie płaciłaś/łeś zaliczki).
    Jako osoba fizyczna wynajmująca nieruchomość, wykazujesz czynsze
    faktycznie otrzymane.

    Inny wyjściem jest nie ujawnianie dochodów, ale tej metody nie
    polecam.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-10 21:32:06
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    A zgłosiłem najem do US???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim

  • 4. Data: 2002-01-11 08:05:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Budzik napisał(a):

    > Osobnik posiadający mail'a m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A zgłosiłem najem do US???

    Ty, Budzik, ty patrz jak tniesz. Chirurg z ciebie nie będzie, co
    najwyżej rzeżnik, i to tez nie najlepszy.
    To nie jest zdanie z mojego postu tylko z postu kogoś zupełenie
    innego.!!!
    Dlaczego przypisujesz go mnie?
    Nie potrafisz prześledzić znaczników? Połaczyć autorów z cytatami?
    Ludzie, patrzcie trochę zanim klepniecie ten enter.

    Jeden tnie za mało, drugi wszystko do żywego.
    Skaranie boskie.
    Myslec, czytać, myśleć, myśleć,myśleć......

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-11 15:24:11
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@i...pl:

    > Ty, Budzik, ty patrz jak tniesz. Chirurg z ciebie nie będzie, co
    > najwyżej rzeżnik, i to tez nie najlepszy.

    Ty Maddy, wybacz, po prostu cztałem cały wątek, żeby nie pisać o tym samym
    2 razy i odpowiedziałem na złego posta. To pytanie tyczyło się oczywiście
    osoby rozpoczynającej wątek. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.

    Obiecuję że się poprawię ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 6. Data: 2002-01-12 13:57:01
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "bdra" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy teraz zlozyc pit 5 czy wykazac te dochody w pit 36?
    > czy dochody tylko otrzymane czy te ktore powinnam otrzymac (wynikajace z
    Moim zdaniem przy wynajmie mieszkania nalezy skladac PIT5 co miesiac, jesli
    nie skladalas, to mozesz to zrobic teraz i zlozyc np. 12 PITow, za caly
    rok./odsetki pewnie nalicza/. Wydaje mi sie, ze jest to czynsz nalezny, a
    nie otrzymany, ale nie jestem pewna. To co wykazesz w PITach za mieszkanie
    ujmujesz potem w PIT 36

  • 7. Data: 2002-01-12 21:30:18
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik bdra <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1iee0$t7m$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > B.
    > dzieki za pomoc, ale gdy zobaczylam pit 36 zaczynam sie zastanawiac jakie sa koszty
    uzyskania przychodow z najmu?????

  • 8. Data: 2002-01-13 12:53:29
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Proste: to, co wpisałaś do umowy + amortyzacja.
    Dżek