  • 1. Data: 2006-11-21 19:07:18
    Temat: oprogramowanie GPL a ryczałt i kasa fiskalna
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    Witam
    Zamierzam poszerzyć swoja działalność o sprzedaż oprogramowania na
    licencji GPL(linux), czynności które będe wykonywał polegają na ty iż
    kupię czyste płyty cd, nagram na nie sciągnięte z internetu
    oprogramowanie, i sprzedam

    moje pytanie jaką stawkę ryczałty tu zastosować
    -5,5% produkcja
    -17% reprodukcja komputerowych nosników informacji
    -czy może 3% na sprzedaż płytki cd i 17% na reprodukcje (np w cenie ujał
    bym dwie pozycje na rachunku nośnik+reprodukcja)

    dodam iż licencja GPL mówi
    "Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i według
    własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    Oczywiście chodzi mi o takie rozwiązanie które pozwoli mi płacić
    możliwie mały podatek, np czy moge dać to jako usługa dostarczenia
    nosnika do kupującego a sam nośnik dać gratis, co na to US, szukałem po
    internecie od rana ale tak naprawde konkretnej informacji nie znalazłem

    drugie pytanie jak zaklasyfikowac to na kasie fiskalnej (nie jestem na
    vacie ale mam kase)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-11-21 19:27:51
    Temat: Re: oprogramowanie GPL a ryczałt i kasa fiskalna
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 20:07:18 Abdenago <a...@w...pl> napisał(a):

    > dodam iż licencja GPL mówi
    > "Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i według
    > własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    Ja w kwestii formalnej: licencja GPL tego nie mówi, tylko jej nieoficjalne
    tłumaczenie :)

  • 3. Data: 2006-11-21 20:03:09
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    t napisał(a):

    > Ja w kwestii formalnej: licencja GPL tego nie mówi, tylko jej
    > nieoficjalne tłumaczenie :)

    myśle ze jest to dośc dosłowne tłumaczenie, oto oryginał
    You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and
    you may at your option offer warranty protection in exchange for a fee.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-21 20:27:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 21:03:09 Abdenago <a...@w...pl> napisał(a):

    > myśle ze jest to dośc dosłowne tłumaczenie, oto oryginał
    > You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and
    > you may at your option offer warranty protection in exchange for a fee.

    A nie nie, zgadzam się, ale jest tam zastrzeżenie że tlumaczenie nie jest
    obowiązującą wersją
    licencji. I tak, zgadzam się że się czepiam :)

  • 5. Data: 2006-11-21 20:38:10
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    ... I tak, zgadzam się że się czepiam :)

    z tym ja również się zgadzam :)

    no ale to off-topic, a mi chodzi o rozwiązanie problemu

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2006-11-22 18:32:44
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    Naprawde nikt nie jest zorientowany w tym temacie ? Czy to jest naprawde
    taki ciężki temat, gdzie próbuje zasięgnąć jakiś informacji to nikt nic
    nie wiem :(

  • 7. Data: 2006-11-22 19:21:52
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-11-2006 o 19:32:44 Abdenago <a...@w...pl> napisał(a):

    > Naprawde nikt nie jest zorientowany w tym temacie ? Czy to jest naprawde
    > taki ciężki temat, gdzie próbuje zasięgnąć jakiś informacji to nikt nic
    > nie wiem :(

    Pewnie żaden grupowy ryczałtowiec tego nie robi.
    Proponuje pytanie do doradcy(100-150zł), albo telefon na KIP(friko).

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-22 19:43:24
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    t napisał(a):
    albo telefon na KIP(friko).

    mógłbyś rozszyfrować skrót
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-22 20:26:39
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Abdenago" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >t napisał(a):
    > albo telefon na KIP(friko).

    > mógłbyś rozszyfrować skrót

    tu masz info: http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=2&sgl=2&dzial=65
    5

    Magdi

  • 10. Data: 2006-11-22 21:25:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-11-2006 o 20:43:24 Abdenago <a...@w...pl> napisał(a):

    > t napisał(a):
    > albo telefon na KIP(friko).

    Tylko pamiętaj że to niewiążące jest nawet gdy nagrasz jak Ci bzdury mówią
    :)