  • 1. Data: 2006-11-27 15:03:12
    Temat: pare pytan...
    Od: "Mikronik" <m...@l...net>

    1. Czy mogę przejść na ryczałt i czy mi się to opłaca?

    Przychód 2006r. = ok. 30tys, dochód 2006r. = ok. 16tys, koszty 2006r.
    = ok. 14tys
    płacę podatek wg skali podatkowej

    Z dodatkowych źródeł (umowa zlecenie) mam rocznie ok. 14tys "na
    rękę"
    korzystam z dobrowolnego zwolnienia z Vatu.

    2. Czy mogę za dowód księgowy uznać pokwitowanie otrzymania
    pieniędzy
    np. przez osobę, która dokonała drobnej naprawy w moim komputerze
    lub
    wykonała korektę tłumaczenia? Jeśli tak to do jakiej kwoty?

    3. Gdybym przeszedł na zatrudnienie na umowę o pracę - czy mogę
    przestać
    płacić ubezp. społeczne i FP, nie zawieszając i nie zamykając
    mojej
    działalności? Czy ma znaczenie, czy jest to umowa na czas próbny,
    określony czy nieokreślony? czy ma znaczenie, na jaką część etatu

    pracuję? Czy mają znaczenie moje zarobki u tego pracodawcy?

    4. Czy mogę przestać płacić zus (przynajmniej ub. społ. i FP),
    jeśli z
    umowy zlecenia mam miesięcznie ok. 1000zł "na rękę" i zleceniodawca

    zgadza się odprowadzać za mnie składki zus od tych zarobków?

    Z gory dziekuje ;)

  • 2. Data: 2006-11-27 16:08:01
    Temat: Re: pare pytan...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 27 Nov 2006 07:03:12 -0800, Mikronik napisał(a):

> [...]
    > lub
    > wykonała korektę tłumaczenia? Jeśli tak to do jakiej kwoty?

    Do dowolnej kwoty, ale to pokwitowanie musi zawierać wszystkie elementy
    wymagane od dowodu KUP wyszczególnione w rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR.
    I oczywiście pamiętaj, ze to Ty jesteś płatnikien podatku dochodowego od
    umowy zlecenia lub umowy o dzieło. I dodatkowo płatnikeim skłądek ZUS od
    umowy zlecenai.

> [...]
    > przestać
    > płacić ubezp. społeczne i FP, nie zawieszając i nie zamykając

    Możesz.

    > Czy ma znaczenie, czy jest to umowa na czas próbny,

    Nie

    > określony czy nieokreślony?

    Nie

    >czy ma znaczenie, na jaką część etatu
    >
    > pracuję?

    Nie

    >Czy mają znaczenie moje zarobki u tego pracodawcy?

    Tak Musi być pensja minimalna.

  • 3. Data: 2006-11-28 12:22:36
    Od: "Mikronik" <m...@l...net>

    dzieki :-)

  • 4. Data: 2006-11-28 19:13:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Nov 2006, jureq wrote:

    > Tak Musi być pensja minimalna.

    Tak dla ścisłości: wynagrodzenie brutto musi być >minimalna.
    Nie dla wszystkich jest oczywiste, że za 1/3 etatu na wysokość
    3x minimalna :) wszystko gra do momentu jak pojawi się jakikolwiek
    czynnik powodujący obniżenie wynagrodzenia z pracy.
    I chlup - pełen ZUS z DG :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-11-29 07:24:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Nov 2006 20:13:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > wszystko gra do momentu jak pojawi się jakikolwiek
    > czynnik powodujący obniżenie wynagrodzenia z pracy.
    > I chlup - pełen ZUS z DG :)

    A tak z ciekowości, bo nie jestem na bieżąco:
    Czy takim czynnikiem jest nadal wypłata chorobowego zamiast pensji
    a) przez pracodawcę,
    b) przez ZUS?