  • 1. Data: 2004-08-31 06:38:59
    Temat: pełnomocnictwo
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    mam takie pytanko dotyczące pełnomocnictwa:

    ktoś upoważnia mnie do reprezentowania go przed organami administracji
    publicznej:
    Na pełnomocnictwie naklejam znaczki skarbowe za 15 zł, dający pełnomocnictwo
    'kasuje je' (przekreśla, wpisuje na nich datę i się podpisuje).

    I wszystko?
    Czy takie pełnomocnictwo powinno być gdzieś złożone, np. w urzędzie
    skarbowym przed kontrolą skarbową, czy zawsze mam ze sobą oryginał z
    naklejonymi znaczkami skarbowymi i w razie potrzeby okazuję?

    Dodatkowo wiem, że z tego typu pełnomocnictw są 2:
    - wąskie - opłata 15 zł
    - szerokie - opłata 100 zł.
    ?
    czy ktoś może mi ten temat naświetlić??

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-08-31 09:39:06
    Temat: Re: pełnomocnictwo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ Na pełnomocnictwie naklejam znaczki skarbowe za 15 zł, dający pełnomocnictwo
    >+ 'kasuje je' (przekreśla, wpisuje na nich datę i się podpisuje).

    Mi się wydaje że mocą ustawy (nie wiem której, była na .prawo
    podawana ! - KPA ?) prawo "kasowania znaków skarbowych" mają:
    - urzędy skarbowe
    - urzędy pocztowe (!)

    Chodzi oczywiście o ową "datę pewną" :)
    Najprościej w takim układzie poleźć na pocztę !

    Co do reszty się nie wypowiadam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-31 11:21:05
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > - urzędy pocztowe (!)
    >
    > Chodzi oczywiście o ową "datę pewną" :)
    > Najprościej w takim układzie poleźć na pocztę !

    eee...
    niedawno gdzieś był artykuł o w tym temacie i o ile mnie pamięć nie myli coś
    było o kasowaniu znaczków przez dającego pełnomocnictwo - w każdym razie
    poszukam i jak znajdę to dam znać...

    pozdrawia
    Łukasz

  • 4. Data: 2004-08-31 13:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ niedawno gdzieś był artykuł o w tym temacie i o ile mnie pamięć nie myli coś
    >+ było o kasowaniu znaczków przez dającego pełnomocnictwo - w każdym razie
    >+ poszukam i jak znajdę to dam znać...

    Już chyba wiem w czym przesadziłem:
    ++++
    "Znaki opłaty skarbowej od weksla
    ^^^^^^^^^
    ----

    Wnoszę o ułaskawienie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-01 05:26:18
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 31 Aug 2004, Łukasz Kaliński wrote:
> [...]

    Udzielam.

    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2005-07-21 05:52:41
    Od: trapista<t...@o...pl>

    A potwierdzenie podpisu na pełnomocnictwie? Poczta nie przyjmie takiego
    pełnomocnictwa, bo niby na jakiej podstawie. Sam wypiszę sobie pełnomocnictwo
    do odbioru przekazów adresowanych na Ciebie, nakleję znaczki, przekresślę i
    zaniosę na Pocztę! Przyjąć takiego pełnomocnictwa nie można. Podpis musi być
    potwierdzony notarialnie!

    Trapista

    -> http://usenet.pomocprawna.info