  • 1. Data: 2004-05-06 13:19:39
    Temat: pełnomocnik firmy
    Od: "TOM" <t...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie, czy pełnomocnik firmy (osoba fizyczna prowadząca dzialaność
    gospodarczą) wskazany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej ma
    prawo dobyć na koszt firmy podróż służbową, mimo, ze nie jest pracownikiem
    tej firmy?
    będę wdzięczny za pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2004-05-06 13:48:27
    Temat: Re: pełnomocnik firmy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 6 May 2004 15:19:39 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, TOM napisał(a):

> [...]
    > prawo dobyć na koszt firmy podróż służbową, mimo, ze nie jest pracownikiem

    TAK.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-06 13:50:31
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

> [...]

    > prawo dobyć na koszt firmy podróż służbową, mimo, ze nie jest pracownikiem

    BTW : teraz dopiero doczytalem :
    Jak to mozliwe aby wlascieciel byl pelnomocnikiem ????
    Po prostu jest wlascicielem - osoba fizyczna prowadzaca DG - nie zadnym
    pelnomocnikiem.
    Chyba ze rozmawiamy o innej formie prawnej - ale z pytania wynika j.w.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    What people don't understand, they fear. What they fear they seek to
    destroy.

  • 4. Data: 2004-05-06 13:51:46
    Od: "TOM" <t...@w...pl>

    > Chyba ze rozmawiamy o innej formie prawnej - ale z pytania wynika j.w.

    Nie nie, chyba nie precyzyjnie się wyraziłem, pełnomocnikiem jest ktoś inny,
    nie zatrudniony w firmie (firma jest jednoosobowa)

  • 5. Data: 2004-05-06 14:25:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 6 May 2004 15:51:46 +0200, w <c7dfvv$il8$1@korweta.task.gda.pl>, "TOM"
    <t...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie nie, chyba nie precyzyjnie się wyraziłem, pełnomocnikiem jest ktoś inny,
    > nie zatrudniony w firmie (firma jest jednoosobowa)

    A nie prościej będzie, jeżeli on wystawi ci fakturę za załatwianie sprawy w
    twoim imieniu?

  • 6. Data: 2004-05-06 14:32:53
    Od: "TOM" <t...@w...pl>

    A nie prościej będzie, jeżeli on wystawi ci fakturę za załatwianie sprawy w
    twoim imieniu?

    No właśnie tak już się nie da, rzecz dotyczy faktu z 2001 roku, a oprócz
    tego była to osoba, która nie prowadziła DG

  • 7. Data: 2004-05-06 16:01:56
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 6 May 2004 16:32:53 +0200, w <c7did2$2o3$1@korweta.task.gda.pl>, "TOM"
    <t...@w...pl> napisał(-a):

    > No właśnie tak już się nie da, rzecz dotyczy faktu z 2001 roku, a oprócz
    > tego była to osoba, która nie prowadziła DG

    a to źle zrozumiałem, z pierwszego postu wynikało, że pełnomocnik prowadził DG.

  • 8. Data: 2004-05-06 16:46:46
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 6 May 2004 16:32:53 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, TOM napisał(a):

> [...]
    >
    > No właśnie tak już się nie da, rzecz dotyczy faktu z 2001 roku, a oprócz
    > tego była to osoba, która nie prowadziła DG

    Nie siegam pamiecia tak daleko wstecz - a i trudno dzisiaj mi dojsc do
    obowiazujacych wowczas przepisow.
    Sprawa jest jednak chyba bardziej skomplikowana niz myslisz.
    Jezeli pelnomocnik nie byl pracownikiem, a wykonywal czynnosci na rzecz DG
    to US moze ( nie musi ) uznac ze uzyskales przychod z tytulu nieodplatnego
    swiadczenia. Jezeli by tak uznano to *IMHO* wtedy mozna by zaliczyc w
    koszty wydatki zwiazane z podroza sluzbowa.
    Jezeli nie byl pracownikiem - ale mial np. umowe zlecenie to koszty podrozy
    mozna zlaiczyc. Zawsze jednak US moze domagac sie wykazania zwiazku z
    osiagnietym przychodem.

    Ponadto nie bez znaczenia jest fakt kto byl tym pelnomocnikiem : osoba obca
    czy spokrewniona.

    Traktuj to jednak tylko jako moje dywagacje pisane z pamieci. Trzeba by
    bylo cofnac sie do przepisow jakie w 2001 r obowiazywaly a konkretnie do
    ustawy o p.d.o o.f.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Computers are useless. They can only give you answers.

  • 9. Data: 2004-05-07 06:41:06
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > osiagnietym przychodem.
    >
    > Ponadto nie bez znaczenia jest fakt kto byl tym pelnomocnikiem : osoba

    No niestety, nie mozna było tej osobie wypłacić delegacji, ponieważ nie była
    pracownikiem firmy. aby wybrnąć proponuje wypisać fikcyjną umowę o dzieło na
    te dni delegacji na kwotę np. 10zł lub 50zł brutto + tylko zryczłtowany
    podatek na PIT8A w wysokości 20% a wtedy osoba będzie pozostawała w stosunku
    pracy zlecenia z Właścicielem, i delegację można mu wypisać i zaliczyć w
    koszty. Złożysz PIT 8A do US, on (ten delegowany) nie musi tego wykazywać w
    swoim zeznaniu rocznym, ponieważ to są podatki zryczłtowane, które
    obowiązywały jeszcze w 2001. A ty zapłacisz ten podatek do U.S. wraz z
    odsetkami, które beda niewielkie od np. 10zł.
    Kwota na umowie o dzieło nie ma ograniczenia. można nawet na 5zł.

    L.

  • 10. Data: 2004-05-07 06:49:54
    Od: "TOM" <t...@w...pl>

    > Kwota na umowie o dzieło nie ma ograniczenia. można nawet na 5zł.

    Wielkie dzięki, ale czy to oznacza, że osobie, którą zatrudniałem w ramach
    umowy o dzieło mogłem wypłacić delegacje?