  • 1. Data: 2006-04-12 17:15:52
    Temat: pit 53 a rozliczenie pitem37
    Od: "mosciak" <m...@o...pl>

    witam

    siostra zlozyla pit-53 zaplacila podatek, wyjasnila nawet pozniej cos w
    urzedzie. wszystko ok.
    czy mam to jakos uwzglednic w jej picie 37? miala jeszcze zlecenie ktore
    trzeba rozliczyc.

    nie che zeby ja ciagano bo czasu mnec nie bedzie. kwoty sa smieszne i
    lacznie nie przekraczaja kwoty wolnej....

    pozdrawiam
    mosciak

  • 2. Data: 2006-04-12 21:48:03
    Temat: Re: pit 53 a rozliczenie pitem37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mosciak wrote:
    > witam
    >
    > siostra zlozyla pit-53 zaplacila podatek, wyjasnila nawet pozniej cos w
    > urzedzie. wszystko ok.

    zapłaciła nie podatek, tylko zaliczkę na podatek.

    > czy mam to jakos uwzglednic w jej picie 37? miala jeszcze zlecenie ktore
    > trzeba rozliczyc.

    z jakiego tytułu pit-53? praca za granicą?

    rozliczyć na pit-36 uwzględniajać zaliczki wykazane na pit-53

    pit-53 sam w sobie nie jest zadnym rozliczeniem podatkowym.

    > nie che zeby ja ciagano bo czasu mnec nie bedzie. kwoty sa smieszne i
    > lacznie nie przekraczaja kwoty wolnej....

    ale kary za niezlożenie należnego pita przekroczą je na pewno.

  • 3. Data: 2006-04-13 07:43:02
    Od: "mosciak" <m...@o...pl>

    > zapłaciła nie podatek, tylko zaliczkę na podatek.

    > z jakiego tytułu pit-53? praca za granicą?
    >
    > rozliczyć na pit-36 uwzględniajać zaliczki wykazane na pit-53
    >
    > pit-53 sam w sobie nie jest zadnym rozliczeniem podatkowym.

    tak praca za granica. gdzie w pit36 mam to wpisac? jakos nie moge tego
    przeskoczyc...

    czy nie jest tak ze jesli calosc dochodow nie przekracza kwoty zwolnionej,
    to i to co zaplacina z pit53 bedzie jej zwrocone?

    mosciak

  • 4. Data: 2006-04-13 19:27:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mosciak wrote:
> [...]
    >
    > czy nie jest tak ze jesli calosc dochodow nie przekracza kwoty zwolnionej,
    > to i to co zaplacina z pit53 bedzie jej zwrocone?

    to zależy jaki kraj.
    są dwie metody jedne kraje, w tym anglia rozliczają się tak jakby tą
    kasę zarobili w Polsce.
    Inne kraje uwzględniją zarobek zagraniczny tylko do wyliczenia stawki
    podatku, ale stosuje się on tylko do części zarobków uzyskanych w Polsce.
    Czytaj instrukcję do pit-36 i wsztstko co znajdziesz w googlach pod
    haslem zarobki za granicą.

  • 5. Data: 2006-04-18 20:44:22
    Od: "mosciak" <m...@o...pl>

> [...]
    > Czytaj instrukcję do pit-36 i wsztstko co znajdziesz w googlach pod haslem

    akurat belgia wiec metoda z progresja. objasnienia do pitu czytalem ale
    watpliwosci dalej mam...

    obliczony dochod z pit 53 wpisuje do odp. poz w pit 36? a zaliczke na
    podatek z pit53 gdzie mam uwzglednic???
    zdaje sie ze nigdzie czyli ze "przepadlo"?

    laczna kwota dochodu to 2623,16 juz z tym co musiala wykazac w pit53 wiec
    chyba ciagle jest to zawarte w kwocie wolnej?

    mosciak