  • 1. Data: 2007-05-31 10:38:18
    Temat: początek DG/spis z natury i inne
    Od: m...@i...pl

    Witam,
    Zaczynam DG i czeka mnie spis z natury. Poniewaz firma zajmować się
    będzie wysyłką towarów przez internet nie posiadam specjalnego
    wyposażenia i środków.

    Spis środków trwałych - tutaj najchętniej wpisałabym tylko towary,
    które bedę konfekcjonować i sprzedawać.

    Spis środków pomodniczych i innych materiałów - tutaj najchętniej nic
    bym nie wpisywała.

    Komputer używam także do celów prywatnych, nie jest więc przypisany
    wyłącznie do firmy.

    Czy tak mogę postąpić?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2007-05-31 11:25:03
    Temat: Re: początek DG/spis z natury i inne
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-05-2007 o 12:38:18 <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > które bedę konfekcjonować i sprzedawać.
    >
    > Spis środków pomodniczych i innych materiałów - tutaj najchętniej nic

    Co to znaczy "najchętniej"? Ja najchętniej to bym nic niegdzie nie
    wpisywał :)
    Poczytaj przepisy bo pierwsza kontrola będzie bolesna:)

  • 3. Data: 2007-05-31 11:40:06
    Od: Schwester <j...@c...com>

    m...@i...pl pisze:

    > Spis środków trwałych - tutaj najchętniej wpisałabym tylko towary,
    > które bedę konfekcjonować i sprzedawać.

    Chcesz handlować środkami trwałymi?

    > Spis środków pomodniczych i innych materiałów - tutaj najchętniej nic
    > bym nie wpisywała.
    >
    > Komputer używam także do celów prywatnych, nie jest więc przypisany
    > wyłącznie do firmy.

    Zmień podejście - komputer jest firmowy a tylko czasem wykorzystujesz go
    do celów prywatnych.

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2007-05-31 11:42:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-05-2007 o 13:40:06 Schwester <j...@c...com> napisał(a):

    > Chcesz handlować środkami trwałymi?

    > Zmień podejście - komputer jest firmowy a tylko czasem wykorzystujesz go
    > do celów prywatnych.

    Jeszc ze inaczej - komputer jest firmowy i tyle :)

  • 5. Data: 2007-05-31 12:02:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, m...@i...pl wrote:

> [...]
    > wyposażenia i środków.
    >
    > Spis środków trwałych - tutaj najchętniej wpisałabym tylko towary,

    Ekhm... chyba trochę czytania Cię czeka ;)
    Wiesz co to są *srodki trwałe*?
    I napisz jakie rozliczenie będziesz stosować, bo z Twojego opisu
    wynika jakbyś do PK (pełnej księgowości) startowała, co z brakiem
    ścisłości w opisach nie pasuje.
    Na KPiR nie ma potrzeby robienia remanentu ST.
    Zakłada się jedynie ewidencję (ST lub łączną SToWNiP) i tam
    ujmuje wg "zasad".
    Oczywiście zakazu robienia spisu z natury ST też nie ma (tyle, że
    dokumentem księgowym to on nie jest).

    I na pewno TOWARY w jednej przegródce (księgowej) z ST nie leżą!
    Owszem, remanent początkowy materiałów i towarów jest obowiązkowy.

    pzdr, Gotfryd