  • 1. Data: 2004-02-08 14:46:51
    Temat: podatek od akcji
    Od: Marek Kucharski<n...@n...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace podatku dochodowego od sprzedazy akcji.
    Mam na mysli tu podatek od sprzedazy akcji a nie ten nowy podatek
    od zysku z gieldy.
    Jak to jest z tym podatkiem.
    Sprzedaje 10 lutego 2004 akcje za ktore dostaje 20tys zł. i co dalej?
    Czy mam w ciagu 30 dni zlozyc do US deklaracje i wplacic zaliczke, tak
    jak to bylo rok temu, czy teraz niczego nie skladam, nie place a caly
    podatek dopiero na koncu roku rozliczam? Bo rozne wiadomosci na
    ten temat slyszalem, ze ponoc nastapila zmiana i od 1 sty2004 nie
    sklada sie juz deklaracji i nie placi zaliczek ?

    I drugie pytanie, czy jesli za te uzyskane pieniadze z akcji (20tys)
    kupie inne akcje/obligacje to obliczam ten podatek od calej tej kwoty
    20tys uzyskanej ze sprzedazy czy tylko od roznicy jak pozostala po
    zakupie nowych akcji. Przyklad: sprzedaje akcje, uzyskuje 20tys, i na
    drugi dzien kupuje akcje za 15tys; od czego place podatek?

    Marek Kucharski

    -> http://usenet.pomocprawna.info