  • 1. Data: 2002-02-03 17:13:09
    Temat: podatek od darowizny
    Od: "Robert Muchi" <s...@p...onet.pl>

    teściowa podarowała nam a konkretnie mojej żonie samochód wart ok. 5 tys
    PLN. Czy od takiej darowizny musimy zapłacić podatek , jeżeli tak to w
    jakiej wysokości. Z góry dziekuję za pomoc. Robert
    s...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-02-07 09:40:24
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: "Idol" <n...@w...com.pl>

    Użytkownik "Robert Muchi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PLN. Czy od takiej darowizny musimy zapłacić podatek , jeżeli tak to w
    > jakiej wysokości. Z góry dziekuję za pomoc. Robert

    Ustawa o podatku od spadku i darowizn:
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej
    osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości
    przekraczającej:
    1) 9 057 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej,
    2) 6 838 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej,
    3) 4 607 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.

    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową,
    rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów,
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
    małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków
    rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych,
    3) do grupy III - innych nabywców.

    Idol