  • 1. Data: 2002-11-20 06:19:13
    Temat: podatek od kupna mieszkania
    Od: Pawel Pocwiardowski <u...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow

    Chce kupic mieszkanie, od brata. Jestem wlascicielem polowy tego
    mieszkania i chce splacic brata, ktory jest wlascicielem drugiej
    polowy.
    Teraz pytanie: czy i jaki podatek bede musial zaplacic przy
    zakupie mieszkania?

    Drugie pytanie to, czy brat moze dac mi swoja polowe w formie
    darowizny i jakie sa zwizane z tym koszty?

    Mieszkanie jest wlasnosciowe z ksiega wieczysta, jezeli ma to
    jakies znaczenie.

    pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.

    PP

  • 2. Data: 2002-11-20 11:34:49
    Temat: Re: podatek od kupna mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Pawel Pocwiardowski" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Mieszkanie jest wlasnosciowe z ksiega wieczysta, jezeli ma to
    > jakies znaczenie.
    >
    > pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pod rygorem niewaznoci musicie zalatwic to u notariusza.
    Wybierzcie notariusza i on wam to wszystko "za darmo" policzy,
    za to pozniej skasuje was za transakcje.

    Lepiej oplaca sie darowizna.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-21 07:39:45
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    Dziekuje bardzo za odpowiedz. A czy jeszcze moge sie dowiedziec
    ile w przyblizeniu kosztuje taka usluga u notariusza? Czy lepiej
    powinienem do jakiegos zadzwonic?

    pozdrawiam
    PP

  • 4. Data: 2002-11-21 11:15:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Pawel P." <u...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dziekuje bardzo za odpowiedz. A czy jeszcze moge sie dowiedziec
    > ile w przyblizeniu kosztuje taka usluga u notariusza? Czy lepiej
> [...]

    Notariusze maja taka dziwna moralnosc (ustalona kodeksem )
    ze u nich jest niemoralne brac mniej, niz stawke maksymalna...
    wiec roznice sa minimalne

    Notariusz jest platnikiem podatku i pobiera tez za wpisy do ksiag
    wieczystych.
    raze moze sie uzbierac do kilku tysiecy

    sama informacja ile notariusz wezmie jest bezplatna...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-11-22 06:31:35
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    Dziekuje ponownie i pozdrawiam