  • 1. Data: 2005-01-06 19:14:02
    Temat: podatek od spadku - pytanie
    Od: "max" <m...@i...pl>

    Witam!
    1. Moj Tata zmarl mial 10000 na lokacie. W/g wyroku dziedzicze ja i Mama.
    Czy placi sie podatek od 2500 zl (tzn ja i Mama) poniewaz 5000 jest Mamy z
    tzw wspolnoty malzenskiej?
    2. Jezeli to prawda to to jezeli Mama ma na koncie 10000 to czy Taty byloby
    5000 i od nich nalezy zaplacic podatek? (oba konta indywidulne)
    Max

  • 2. Data: 2005-01-06 23:01:03
    Temat: Re: podatek od spadku - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, max wrote:

> [...]
    >+ Czy placi sie podatek od 2500 zl (tzn ja i Mama) poniewaz 5000 jest Mamy z

    http://podatki.pl/bap1.php/spaddar.htm
    Sprawdź że kwota do 9600 zł jest *zwolniona* (w I. grupie)
    z podatku :)

    >+ 2. Jezeli to prawda to to jezeli Mama ma na koncie 10000 to czy Taty byloby
    >+ 5000 i od nich nalezy zaplacic podatek? (oba konta indywidulne)

    Nie wnikam w status "wspólności" tych pieniędzy.
    Myślę że to raczej sprawa cywilna :) tudzież uregulowana przepisami
    Kodeksu Rodzinnego i prędzej ktoś na grupie .prawo będzie wiedział :)
    *Myślę* sobie że przy *relatywnie* małej[1] kwocie o której mowa około
    100% podatników zajmie się *tylko* "kontem taty"... :)
    [1] w stosunku do "progu zwolnienia". Za kilkanaście złotych podatku
    to chyba nikt ścigania nie podejmie :] - ale na .prawo spytaj
    jak to jest :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-07 08:49:12
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    max wrote:

> [...]
    > 2. Jezeli to prawda to to jezeli Mama ma na koncie 10000 to czy Taty
    > byloby 5000 i od nich nalezy zaplacic podatek? (oba konta indywidulne)

    Podatek placi sie od wartosci SPADKU a nie lokaty..

    Jelsi to CALY SPADEK, to nieplacicie nic..

    Boguslaw