  • 1. Data: 2006-07-08 13:31:55
    Temat: podatek od zysków kapit-fundusz z Luksemburga
    Od: s...@o...pl

    Nabylam akcje imienne Funduszu Inwestycyjnego, który ma swa
    siedzibe w Luksemburgu. Interesuje mnie sposób opodatkowania w
    Polsce. Nie wiem w jaki sposób mam obliczyc podatek. Czy w przypadku
    skonsumowania zysków (zbycia ich) mam je rozumiec jako "Zyski z
    przeniesienia tytulu wlasnosci majatku" zgodnie z art. 13 ust.4 (
    Dz.U.1996.110.527 (K) Luksemburg-Polska. Unikanie podwójnego
    opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majatku. Luksemburg.
    1995-06-14) ?? a w przypadku ich niezbycia, jako "dywidendy" w
    rozumieniu art. 10 powyzszej umowy? Z tymze o ile w przypadku
    pierwszym, zyski te podlegaja opodatkowaniu tylko w Polsce, o tyle, w
    przypadku drugim- moga byc w Luksemburgu. O ile wiem, dochody z
    zysków kapitalowych w Luksemburgu sa opodatkowane stawka 0%, wiec
    i tak nie wchodzi w gre zastosowanie zadnej z metod unikajacych
    podwójnego opodatkowania (wykluczenia ani potracenia), tak? A zatem,
    chcac nie chcac i tak musze zaplacic 19% podatku? A posrednik,
    który dokonuje w moim imieniu operacji finansowych, zgodnie z art. 39
    ust.3 i 42a updf, jest obowiazany do poinformowania mnie i urzad
    skarbowy do konca lutego nastepnego roku o tym podatku? Czy dobrze
    rozumiem?

    p.s. jak wyglada kwestia wymiany informacji?

    pozdrawiam,
    zwykly podatnik