  • 1. Data: 2006-02-21 09:31:07
    Temat: podatek za internet
    Od: markiz <j...@w...pl>

    Witam,
    mam może dla niektórych doośc absurdlane pytanie, ale chcę się upewnić,
    mianowicie: mieszkałem w wynajmowanym mieszkaniu, ale bez żadnych umów
    wynajmu, czyli tak poprostu na słowo i miałem w tym mieszkaniu internet
    "na siebie", czyli faktury były wystawiane na moje nazwisko. Czy ja
    teraz mogę odpisać vat z tych faktur? Czy jednak mogę zapomnieć jeśli
    nie miałem żadnego prawa do użytkowania lokalu?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-02-21 10:21:37
    Temat: Re: podatek za internet
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    markiz wrote:

> [...]
    > nazwisko. Czy ja teraz mogę odpisać vat z tych faktur? Czy jednak mogę
    > zapomnieć jeśli nie miałem żadnego prawa do użytkowania lokalu?

    Ozcywiście możesz, ale jak US będzie miał wątpliwości to właśnie *ty*
    będziesz musiał udowodnić, że tam mieszkasz. I jeśli nawet to ci się
    uda to zwracam twoją uwagę na dwa problemy:
    1. zgodnie z art. 9.1 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników miałeś obowiązek w ciągu 30 dni zawiadomić urząd
    skarbowy o zmianie miejsca zamieszkania. Kopia takiego zawiadomienia
    byłaby oczywiście najlepszym dowodem zamieszkania. Jak nie
    zawiadomiłeś, to złośliwy urzędnik może zacząć szukać jakie kary
    przewiduje ustawa za niezawiadomienie w podanym terminie. Nie chce mi
    się sprawdzać jakie są to kary.
    2. Może się okazać ze dostarczając dowód zamieszkania dostarczysz
    jednocześnie dowód niepłacenia podatku przez wynajmującego. Myślę, że
    będzie on ci głęboko wdzięczny za donos do US. Masz już na oku inny
    lokal do wynajęcia?

  • 3. Data: 2006-02-21 10:25:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    markiz wrote:

> [...]
    > nazwisko. Czy ja teraz mogę odpisać vat z tych faktur? Czy jednak mogę
    > zapomnieć jeśli nie miałem żadnego prawa do użytkowania lokalu?

    Nie możesz odliczyć VAT-u.
    Oczywiście możesz skorzystać z ulgi podatkowej na internet, ale jak US

  • 4. Data: 2006-02-21 11:12:05
    Od: markiz <j...@w...pl>

    jureq napisał(a):

    > Nie możesz odliczyć VAT-u.