  • 1. Data: 2002-07-02 17:41:20
    Temat: podatki i opłaty lokalne
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam.
    Na to pytanie nie mogę otrzymać jednoznacznej odpowiedzi już od 2 miesięcy.
    Niby proste ale...

    Na podstawie której ostatecznej decyzji administracyjnej grunty rolne
    podlegają podatkowi od nieruchomości (34gr za m2)?
    1.Zmiana planu przestrzennego (przeznaczenie usługowo przemysłowe)
    2.Zgoda wojewody na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.
    3.Ogłoszenie uchwały Rady Miejskiej w Dzienniku Wojewódzkim.
    4.Warunki zabudowy i zagospodarowania terenu (gmina).
    5.Faktyczne wyłączenie gruntów z produkcji rolnej (starosta)
    6.Wydanie zgody na budowę (gmina)

    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-05 11:09:51
    Temat: Re: podatki i opłaty lokalne
    Od: Zbyszek <z...@m...com.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > 4.Warunki zabudowy i zagospodarowania terenu (gmina).
    > 5.Faktyczne wyłączenie gruntów z produkcji rolnej (starosta)

    Wydaje mi sie, ze zadnej z powyzszych. Podatek od nieruchomosci placi
    sie zawsze jesli areal przeliczeniowy (ogolem) nie przekracza 1 ha.
    Jesli jest powyzej to zawsze podatek rolny. Uwaga - nie znam na pamiec
    wszystkich przepisow, moge o czyms nie wiedziec.
    Pozdrowienia Zbyszek

  • 3. Data: 2002-07-05 11:17:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Zbyszek"[...]
> [...]
    > Jesli jest powyzej to zawsze podatek rolny. Uwaga - nie znam na pamiec
    > wszystkich przepisow, moge o czyms nie wiedziec.

    Moim zdaniem podatek placi sie w zaleznosci od FAKTYCZNEGO uzytkowania.

    Gdy kupilem dzilake, urzad chcial mi wyznaczyc podatek z pozycji "inne
    uzytkowanie",
    ja naisalem oswiadczenie ze jest uzytkowaine rolne i zaprosilem Panie na
    "ogladanie rosnacego zboza". Urzad wydal decyzje i jest OK.

    Boguslaw
    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-05 11:40:23
    Od: Zbyszek <z...@m...com.pl>

> [...]
    > ja naisalem oswiadczenie ze jest uzytkowaine rolne i zaprosilem Panie na
    > "ogladanie rosnacego zboza". Urzad wydal decyzje i jest OK.

    Podatki i oplaty lokalne to : podatki - rolny, lesny, od nieruchomosci,
    od srodkow transportowych. Co to jest "inne uzytkowanie" i jakie sa
    stawki podatku od tego ? Z ciekawosci : jak duza dzialka (ha
    przeliczeniowe) i jaki to urzad ?
    Pozdrowienia Zbyszek

  • 5. Data: 2002-07-05 12:19:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Zbyszek" [...]
> [...]
    > od srodkow transportowych. Co to jest "inne uzytkowanie" i jakie sa
    > stawki podatku od tego ? Z ciekawosci : jak duza dzialka (ha

    Nie pamietam dokladnie jak sie podatek nazywal.....
    Byl od "dzialki" 2 500 m*m uzytkowanej rolniczo (niezabudowanej).

    W tabelce byly rozne "rodzaje uzytkowania" i panie najpierw wymierzyly
    podatek jak od
    innego, czy tez "pozostale", nie pamietam.

    A urzad, to oczywiscie byl Urzad Gminy.

    > Pozdrowienia Zbyszek

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-05 12:50:45
    Od: Zbyszek <z...@m...com.pl>

> [...]
    > podatek jak od
    > innego, czy tez "pozostale", nie pamietam.

    To dziwne, bo wedlug ordynacji podatkowej sposob (rodzaj)uzytkowania
    dzialki nie ma prawie zadnego wplywu na sposob jej opodatkowania. Wazne
    sa: rodzaj, klasa. Rodzaj to np. grunty orne, zielone (laki), stawy
    itd., klasa rozna dla roznych rodzajow - tutaj przypisany jest
    przelicznik np. dla ORNE/Klasa pierwsza przelicznik wynosi najczesciej
    1,95, czyli przy powierzchni fizycznej 0.6 ha masz okolo 1.2 ha
    przeliczeniowego i placisz podatek rolny w wysokosci okolo 60-70 zl za
    hektar przel. czyli w tym przypadku okolo 80 zl rocznie. W przypadku
    ORNE/Klasa piata przelicznik wynosi 0,25 czyli masz 0,15 ha przel. i
    placisz podatek od nieruchomosci w wysokosci okolo 0,30 zl za metr
    fizyczny czyli okolo 180 zl rocznie. W obydwu przypadkach na dzialkach
    moze pieknie rosnac pszenica i nie powinno to zupelnie interesowac
    urzedu gminy czy miasta. Hektar przeliczeniowy mozesz uzbierac na
    terenie kilku gmin, czyli za mala niezabudowana dzialke w miescie
    zaplacisz podatek rolny jesli tylko caly Twoj zasob przekracza 1 ha
    przeliczeniowy. Gdy wybudujesz dom sytuacja oczywiscie sie zmienia.
    W Twoim przypadku 2500 m*m to 0,25 ha. Nie ma takiego przelicznika aby
    dalo to powyzej 1 ha przel., powinienes placic podatek od nieruchomosci
    jesli jest to Twoja jedyna dzialka.
    Teraz dalszy stopien mojej ciekawsci : ktory to konkretnie urzad gminy.
    Pozdrowienia Zbyszek.