  • 1. Data: 2003-07-31 20:30:51
    Temat: podstawa wynagrodzenia za czas choroby
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    pracownik zachorował w połowie maja i nie miałam wątpliwości z wyliczeniem
    wynagrodzenia za czas choroby za maj, natomiast choroba nieprzerwanie trwała
    również przez część czerwca.
    Czy zatem przy obliczaniu wyn. za czas choroby za czerwiec obliczam nową
    podstawę czy też biorę tą obliczoną sprzed choroby (wydaje mi się, że ta
    druga opcja na podst. przepisów o zasiłkach chorobowych).

    pozdrawiam

    Magda

  • 2. Data: 2003-08-01 10:49:59
    Temat: Re: podstawa wynagrodzenia za czas choroby
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > podstawę czy też biorę tą obliczoną sprzed choroby (wydaje mi się, że ta
    > druga opcja na podst. przepisów o zasiłkach chorobowych).

    USTAWA
    z dnia 25 czerwca 1999 r.
    o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa.
    (Dz. U. 12 lipca 1999 r.)

    Art. 43. W razie ponownego powstania prawa do zasiłku chorobowego, podstawę
    wymiaru zasiłku chorobowego oblicza się na nowo, jeżeli przerwa między
    okresami jego pobierania trwała co najmniej 3 miesiące kalendarzowe.

    BR