  • 1. Data: 2003-04-22 08:40:03
    Temat: podwyzszone koszty uzyskania przychodu
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam,
    Podpisalam umowe o prace. Mieszkam jednak w innej miejscowosi niz miejsce
    pracy, wiec upomnialam sie w kadrach ze powinnam wypelnic oswiadczenie o
    dojezdzaniu z innej miejscowosci i naliczaniu podwyzszonych kup. Kadrowa jednak
    mi tego odmowila. Powiedziala ze oni to nie prywatna spolka ktore moga to sobie
    jakos rozliczyc (firma to S.A.), a miejscowosc w ktorej mieszkam lezy tak
    blisko miasta w ktorym pracuje ze jest traktowana jak jego dzielnica :>
    (faktycznie takiego podzialu administracyjnego nie ma, moje miasto to miasto
    poiwatowe a nie zadna dzielnica) i firma nie doplaca pracownikom do kosztow
    przejazdu. Kadrowa jak dla mnie jest osoba calkowicie nie znajaca przepisow
    skoro takie rzeczy opowiada. W ustawie pisze ze firma powinna liczyc
    podwyzszone kup jesli pracownik dojezdza a nie pobiera wyn. za rozlake.
    Faktycznie jest inaczej - podobnie tez nie licza innym pracownikom
    dojezdzajacym z innych miejscowosci. I co teraz zrobic? Nasylac US? :>> ehh..

    pozdrawiam clodine

  • 2. Data: 2003-04-22 11:34:19
    Temat: Re: podwyzszone koszty uzyskania przychodu
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Faktycznie jest inaczej - podobnie tez nie licza innym pracownikom
    > dojezdzajacym z innych miejscowosci. I co teraz zrobic? Nasylac US? :>>

    Przed pierwszą wypłata powinnaś złożyć PIT-2 - to jest oswiadczenie
    pracownika dla celów odliczania zaliczek na pod. doch.(taki druczek powinnaś
    dostać w kadrach, czy księgowości) i razem z tym PITem złozyć oswiadczenie
    pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów
    ze stosunku służbowego lub umowy o pracę (na podstawie art. 32 ust.5 ustawy
    o pod. doch. od osób fizycznych), w którym prosisz płatnika (Twój zakład
    pracy) o odliczenie podwyższonych kosztów up, gdyż zamieszkujesz poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy i nie otrzymujesz z tego
    tytułu dodatku za rozłąkę.
    A tłumaczenie pani z kadr jest bez sensu, bo akurat ustawa o pdof obowiązuje
    wszystkich zatrudniających pracowników, niezależnie od formy prawnej w
    jakiej prowadzi działalność pracodawca. Poza tym wydaje mi się, że pani
    kadrowa pomyliła pojęcia, więc możesz uświadomić jej, że nie chodzi tu o
    dopłaty do kosztów przejazdu, ale ustawowe prawo przysługujące pracownikom
    do stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów.
    Pozdrawiam Aneta

  • 3. Data: 2003-04-22 11:42:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Faktycznie jest inaczej - podobnie tez nie licza innym pracownikom
    > dojezdzajacym z innych miejscowosci. I co teraz zrobic? Nasylac US? :>> ehh..

    Hmm.. z twojego opisu wynika że kadrowa jest kompletna dyletantką.
    Koszty uzyskania przychodu to Twoje prawo - ona nie może Ci go odebrać.
    Firma Ci do niczego nie dopłaca - To tylko ty płacisz mniejszy podatek,
    a firmie nic do tego jakie płacisz podatki.
    Sugeruje napierw uderzyć "wyżej" do przełozonego kadrowej - z reguły
    pomaga [1]
    Pamiętaj że możesz sobie sama podwyższyć koszy w zeznaniu rocznym jeżeli
    tylko miałas do nich prawo. Ale to zmusza Cie do płacenia wyższych
    zaliczek na podatek w ciągu roku.

    W każdym razie racja jest po Twojej stronie.

    [1] ale nie zawsze. Sama musiałam kiedyś walczyć z szefem o to żeby
    kadrowa nie potrącał mi zaliczek na podatek na które dostała decyzję o
    zaniechaniu poboru z US. A na konieć szef stwierdził że skoro na rękę
    dostaję 300zł więcej niż sie umówiliśmy na początku to powinien obnizyc
    mi pensję... Nasz współpraca długo nie trwała...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-04-22 17:11:11
    Od: "Aga" <a...@i...pl>

> [...]
    > Pamiętaj że możesz sobie sama podwyższyć koszy w zeznaniu rocznym jeżeli
    > tylko miałas do nich prawo. Ale to zmusza Cie do płacenia wyższych

    Dlaczego do wyzszych zaliczek? Skoro mam miesiecznie wyzsze koszty uzyskania
    przychodu to chyba zaliczki sa nizsze?
    Ag

  • 5. Data: 2003-04-22 19:14:41
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego do wyzszych zaliczek? Skoro mam miesiecznie wyzsze koszty
    uzyskania
    > przychodu to chyba zaliczki sa nizsze?
    > Ag
    ------------------------------------
    Ag coś chyba nie do końca przeczytałaś cały ciąg dyskusji i odpowiedż Maddy.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-04-23 12:40:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Aga napisał:
    (najpierw pocięła nagłowki cytatów, bo czemu nie?)

    > Dlaczego do wyzszych zaliczek? Skoro mam miesiecznie wyzsze koszty
    > uzyskania przychodu to chyba zaliczki sa nizsze? Ag

    Czytanie to trudna sztuka... może teraz pójdzie Ci lepiej?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl