  • 1. Data: 2003-04-21 22:05:52
    Temat: jaka numeracja
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    Bardzo prosze o odpowiedź ( w nawiązaniu do poprzedniego postu) czy taka
    numeracja faktur jest prawidłowa.

    1/01/2003
    2/01/2003
    3/02/2003
    4/02/2003
    5/02/2003
    6/03/2003
    7/04/2003

    zrobiłem to według szablonu nr/mm/rrrr - a księgowa mówi że to źle
    ??????????????????

    ...i co wy na to ????

    MAKWI

  • 2. Data: 2003-04-21 22:51:49
    Temat: Re: jaka numeracja
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Makwi" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6/03/2003
    > 7/04/2003
    >
    > zrobiłem to według szablonu nr/mm/rrrr - a księgowa mówi że to źle

    Może być. Nie ma przepisów, ktore to regulują. Ma być po prostu numer
    kolejny faktury i tyle. Widocznie księgowa mało rzeczy jeszcze widziała. Sam
    robię podobnie i żadna kontrola od lat tego nie zakwestionowała.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-04-22 07:15:21
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > 6/03/2003
    > 7/04/2003
    > zrobiłem to według szablonu nr/mm/rrrr - a księgowa mówi że to źle

    /mm/ w tym szablonie jest po to aby moc rozpoczac numerowanie faktur w
    kazdym miesiacu od 1

    ale czy to jest prawidlowe? nie wiem . wg mnie nie, gdyz umozliwia
    wstawienie faktur w zamkniety okres np.,
    1/02/2003
    2/02/2003
    1/03/2003
    2/03/2003
    3/03/2003
    4/03/2003
    5/03/2003
    1/04/2003
    1/03/2003
    1/03/2003
    1/03/2003
    1/03/2003
    vladi

  • 4. Data: 2003-04-22 07:17:22
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > 1/04/2003
    > 1/03/2003
    > 1/03/2003
    > 1/03/2003
    > 1/03/2003

    oczywiscie powinno byc (ctrl+v z ctrl enter mi sie pomylil :))

    1/04/2003
    2/04/2003
    3/04/2003
    4/04/2003
    5/04/2003
    6/04/2003

    vladi

  • 5. Data: 2003-04-22 07:21:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2003, Makwi wrote:

    >+ Bardzo prosze o odpowiedź ( w nawiązaniu do poprzedniego postu) czy taka
    >+ numeracja faktur jest prawidłowa.
    [...]
    >+ zrobiłem to według szablonu nr/mm/rrrr - a księgowa mówi że to źle
    >+ ??????????????????
    >+
    >+ ...i co wy na to ????

    Zaproponuj księgowej cytat z rozp. do ustawy o VAT:
    ++++
    § 35. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 37,
    powinna zawierać co najmniej:
    [...]
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";[...]
    ----

    Nigdzie nie widać w jakim formacie ma być zapisany numer kolejny.

    Niech weźmie f-rę np. z TP S.A. i:
    - spytaj co tam robią pola "F<nazwa_rejonu>"
    - jak powie że to "oznaczenie" to spytaj czy tam wolno wpisać
    cokolwiek. Jak zaprzeczy to poproś o podstawę prawną, jak się
    zgodzi to spytaj jaki przepis zabrania żeby "cokolwiek" było
    numerem miesiąca :)
    - powiedz że posty Lateta czytasz ;> (ironia pod kątem księgowej,
    nie Lateta :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-04-22 07:23:12
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > 3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    > wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";[...]

    tylko czy 02/01/2003,03/02/2003 i 04/02/2003 to numery kolejne? wg mnie nie
    gdyz mozna uzupelnic numeracje a to nie zapewnia kolejnosci :)

    vladi

  • 7. Data: 2003-04-22 07:53:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

    > tylko czy 02/01/2003,03/02/2003 i 04/02/2003 to numery kolejne? wg mnie
    nie
    > gdyz mozna uzupelnic numeracje a to nie zapewnia kolejnosci :)

    A ja uzupełnisz? Przecież liczba przed pierwszym znakiem "/" jest zawsze
    unikalna i kolejna...

    Raczej już numery typu 01/01/2003, 02/01/2003, 01/02/2003, 02/02/2003,
    01/03/2003 itd. nie zapewniałyby - zgodnie z Twoim rozumowaniem -
    kolejności, ale IMHO jest to nieprawda, bo można ustalić różne kryteria
    kolejności. Moim zdaniem zawsze można ustalić kolejność, gdy istnieje
    algorytm wg którego można uporządkować zbiór numerów faktur i porządek ten
    będzie odpowiadał chronologii ich wystawienia. A tak jest m.in. w obu
    przypadkach.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-04-22 08:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2003, vladi wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    >+
    >+ /mm/ w tym szablonie jest po to aby moc rozpoczac numerowanie faktur

    Jak widać zastosowanie było inne :)
    Masz coś przeciw zapisowi który cytowałeś ? (nr narastająco
    rocznie a miesiąc swoją drogą "swobodnie")

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-22 08:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ tylko czy 02/01/2003,03/02/2003 i 04/02/2003 to numery kolejne? wg mnie nie
    >+ gdyz mozna uzupelnic numeracje a to nie zapewnia kolejnosci :)

    Wg numeracji z przykładu - nie można "uzupełniać", bo niby w którym
    miejscu jeśli po 02 jest 03 a po 03 kolejno 04 ?
    A to czy można numerować f-ry miesięcznie to IMHO inny (niż wynikły
    z wątku) temat, jak widziałem w komentarzach - podstaw żeby zabronić
    nie ma... To że "ktoś się czepiał" bywało na grupie :), ale ludzie
    się o różności czepiają ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (f-ry VAT numerujący rocznie w podciągach)

  • 10. Data: 2003-04-22 12:09:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Tue, 22 Apr 2003 00:05:52 +0200, w
    <b81q09$m9u$1@news.onet.pl>, "Makwi" <m...@t...pl> napisał(-a):

    > Bardzo prosze o odpowiedź ( w nawiązaniu do poprzedniego postu) czy taka
> [...]

    Tak numeruje np. Subiekt, więc raczej można :].