    From: "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwyzszone koszty uzyskania przychodu
    Date: Tue, 22 Apr 2003 13:34:19 +0200

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0908.00000083.3ea4ffe3@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    > Podpisalam umowe o prace. Mieszkam jednak w innej miejscowosi niz miejsce
    > pracy, wiec upomnialam sie w kadrach ze powinnam wypelnic oswiadczenie o
    > dojezdzaniu z innej miejscowosci i naliczaniu podwyzszonych kup. Kadrowa
    jednak
    > mi tego odmowila. Powiedziala ze oni to nie prywatna spolka ktore moga to
    sobie
    > jakos rozliczyc (firma to S.A.), a miejscowosc w ktorej mieszkam lezy tak
    > blisko miasta w ktorym pracuje ze jest traktowana jak jego dzielnica :>
> [...]
    Przed pierwszą wypłata powinnaś złożyć PIT-2 - to jest oswiadczenie
    pracownika dla celów odliczania zaliczek na pod. doch.(taki druczek powinnaś
    dostać w kadrach, czy księgowości) i razem z tym PITem złozyć oswiadczenie
    pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów
    ze stosunku służbowego lub umowy o pracę (na podstawie art. 32 ust.5 ustawy
    o pod. doch. od osób fizycznych), w którym prosisz płatnika (Twój zakład
    pracy) o odliczenie podwyższonych kosztów up, gdyż zamieszkujesz poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy i nie otrzymujesz z tego
    tytułu dodatku za rozłąkę.
    A tłumaczenie pani z kadr jest bez sensu, bo akurat ustawa o pdof obowiązuje
    wszystkich zatrudniających pracowników, niezależnie od formy prawnej w
    jakiej prowadzi działalność pracodawca. Poza tym wydaje mi się, że pani
    kadrowa pomyliła pojęcia, więc możesz uświadomić jej, że nie chodzi tu o
    dopłaty do kosztów przejazdu, ale ustawowe prawo przysługujące pracownikom
    do stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów.
    Pozdrawiam Aneta