  • 1. Data: 2005-07-05 09:27:38
    Temat: pomocy !!!
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    Zalozylem dzialalnosc gospodarcza i zglosilem w US ze chce byc vatowcem.
    Ale firma nie dzialala to znaczy nie bylo zadnego wplywu - zadna faktura
    nie zostala wystawiona.
    Po kilku miesiacach wznowilem dzialanosc i zaczely wplywac pieniadze i
    skorzystalem z tego ze juz jestem vatowcem - przeciez juz raz sie
    wczesniej (kilka miesiecy) zdeklarowalem.
    A teraz urzad skarbowy twierdzi ze nie moge odliczyc vat poniewaz
    powinienem zlozyc po wznowieniu dzialanosci kolejny formularz o byciu
    vatowcem.
    US wczeniej mnie przekonywal ze firma zaczyna dzialac z dniem wplyniecia
    pierwszej faktury a teraz twierdzi ze musze oddac caly vat ktory
    odliczlem od kosztow bo powinienem jeszcze raz zlozyc papier.
    Bardzo prosze o pomoc...
    Przemyslaw Wolski

  • 2. Data: 2005-07-06 10:07:56
    Temat: Re: pomocy !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2005, Marsjasz wrote:

    > + US wczeniej mnie przekonywal ze firma zaczyna dzialac z dniem wplyniecia
    > + pierwszej faktury

    "ustnie" czy na piśmie ?
    Przejrzyj groups.google.pl -> zaawansowane i rzuć okiem na pytanie
    sprowadzające sprawę do niedorzeczności: ktoś kupuje halę, zatrudnia
    100 (albo 10, albo 1000 - wylosować) ludzi itp - i twierdzi że
    NIE PROWADZI DG. Dlaczego ? - "bo nie wystawił dotąd faktury".
    IMO - nielogiczne. "Prowadzenie DG" to działania mające za CEL
    przynieść dochód z DG. Nawet wydatki "wtopione" - jeśli ów cel
    miał realne szanse - uznaje się za koszt... "w celu" !

    > + a teraz twierdzi ze musze oddac caly vat ktory odliczlem od
    > + kosztow bo powinienem jeszcze raz zlozyc papier.

    Mi jedno nie pasuje - skąd wywiodłeś hasła:
    - firma nie działała
    - wznowiłem działalność
    To co, "zamykałeś" ową działalność ??

    I ile miesięcy było... bo to JEST IMHO ważne (ustawa o VAT przewiduje
    "wygaśnięcie bycia VATowcem z urzędu" - i prowadzenie DG lub
    nieprowadzenie nic do tego nie ma, rzeczywiście liczą się TYLKO
    osiągane przychody opodatkowane VAT !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)