  • 1. Data: 2007-02-09 11:37:28
    Temat: praca + DG - czy można płacić ZUS z DG?
    Od: Marcin <m...@x...wp.pl>

    Załóżmy sytuację: pracuję na etat i prowadzę DG. ZUS z DG jest niższy niż
    ZUS z etatu. Czy mogę wybrać w ZUSie, że w związku ze zbiegiem ubezpieczeń
    wolę płacić ZUS z tytułu działalności? :) Podejrzewam, że tak, ale raczej
    wszyscy robią odwrotnie, stąd to pytanie :)

    Bo tak się zastanawiam, że jeśli wynagrodzenie jest większe niż 'ustawowa'
    podstawa ZUSu dla DG, to się to opłaca, bo pracodawca (chyba?!) wówczas mi
    tego ZUSu nie potrąca. Jeśli składki społeczne z tytułu umowy o pracę wynoszą
    np. 1000, no to płacić 500 w DG to czysty zysk. Dobrze kombinuję, czy jest
    tu jakiś haczyk? Nigdy nie pracowałem na etat.

  • 2. Data: 2007-02-09 14:26:23
    Temat: Re: praca + DG - czy można płacić ZUS z DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Feb 2007, Marcin wrote:

    > Załóżmy sytuację: pracuję na etat i prowadzę DG. ZUS z DG jest niższy niż
    > ZUS z etatu. Czy mogę wybrać w ZUSie, że w związku ze zbiegiem ubezpieczeń
    > wolę płacić ZUS z tytułu działalności? :) Podejrzewam, że tak,

    Sprawdźże w ustawie :]
    Nie - ZUS z tytułu pracy MUSISZ płacić. Zawsze.
    Z płacenia ZUS z tytułu DG MOŻESZ niekiedy być zwolniony.

    > np. 1000, no to płacić 500 w DG to czysty zysk. Dobrze kombinuję,

    Przewidzieli ;)

    pzdr, Gotfryd