  • 1. Data: 2002-04-17 16:50:04
    Temat: pracodawca zle potracal zaliczki na podatek - gdzie sie skarzyc?
    Od: "kocyx" <k...@g...pl>

    witam

    pracodawca mojej matki (liceum ogolnoksztalcace) w zeszlym roku nie potracal
    zaliczkek na podatek w wysokosci wymaganej ustawa czyli 19%, ale w wysokosci
    mniejszej, w zwiazku z czym moja matka po rozliczeniu rocznym ma niedoplate
    podatku (kilkaset zl)
    dodatkowo przyslano mojej matce dwa formularze pit11 - na jednym koszty
    uzyskania przychodow byly obliczone za 7 miesiecy (647,92), na drugim za 8
    miesiecy (740,48)byl to ostatni rok pracy mojej matki, pracowala 8 miesiecy
    (od stycznia do sierpnia wlacznie)
    oczywiscie brak jest jakiegokolwiek wyjasnienia, nie wiadomo ktory formularz
    jest wlasciwy
    pytanie: gdzie mozna skarzyc nieprzestrzeganie przez pracodawce ustawy o
    podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?
    na dowod mam dwa sprzeczne formularze
    dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    radek

  • 2. Data: 2002-04-17 17:21:54
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    dalby sobie spokoj, nic nie wskorasz, nikt matki nie oszukal , potracono jej
    za malo, teraz musi doplacic , wiem ze doplacac jest trudno .
    jacek

  • 3. Data: 2002-04-18 06:25:25
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-17 18:50, Użytkownik kocyx napisał:
> [...]
    > podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?

    Odpuść sobie. Nic nie możesz uzyskać, bo tak naprawdę twoja matka
    niczego nie straciła, wręcz przeciwnie, zyskała to, że obracała cały
    rok pieniedzmi które powinny leżeć w US. Zapłacic coś rok później, to
    juz jest zysk sam w sobie. Stracił skarb państwa - na odsetkach.
    Stracic może pracodawca, jak się US zorientuje. Ale to sprawa między
    nim a US.
    Pit przyjmij ten, który bardziej odpowiada prawdzie. Poza tym pewnie
    ten na którym sa koszty za 8 miesięcy przyszedł później. To pewnie
    korekta, tylko jakas guła zapomniała go opisać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-18 06:57:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, kocyx wrote:

> [...]
    >+ mniejszej, w zwiazku z czym moja matka po rozliczeniu rocznym ma niedoplate

    Ale pieniądze dostała ?
    No to podatek zapłacić musi; jak US będzie chciał to u pracodawcy
    (płatnika) upomni się o odsetki od zaliczek, twojej mamie nic
    z tego nie przyjdzie.

> [...]
    [...]
    >+ oczywiscie brak jest jakiegokolwiek wyjasnienia, nie wiadomo ktory formularz

    IMO standardowo: ten, który ma późniejszą datę wystawienia.

    >+ pytanie: gdzie mozna skarzyc nieprzestrzeganie przez pracodawce ustawy o
    >+ podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?

    Uzyskać ? IMO nic.
    No, poza przyspieszeniem problemów z US u pracodawcy :]
    ale to byłaby czysta złośliwość.

    >+ na dowod mam dwa sprzeczne formularze

    Dowód czego ? Że pracodawca zrobił korektę ? Jak znalazł
    jakiś błąd to *powinien* był zrobić korektę !
    Jakbyś ty zrobił błąd "w papierach" i nie mógł go poprawić
    to byłbyś chyba niezadowolony ;). Wyjdź z siebie, stań obok :)
    i rozważ że ludzi nieomylnych nie ma. Nawet nasz ustawodawca
    to uwzględnia ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd