  • 1. Data: 2004-04-29 15:50:25
    Temat: prawa autorskie
    Od: "ksdrs" <k...@g...pl>

    Witam
    Po wielkich bojach z pracodawca udalo mi sie przekonac go ze wykonuje prace
    objeta prawami autorskimi (stanowisko: programista) i przysluguje mi 50%
    kosztow uzyskania. Od stycznia tego roku rozliczany jestem juz na "nowych"
    zasadach. Otrzymalem od pracodawcy pismo stwierdzajace ze czas jaki
    przeznaczam na prace o charakterze tworczym wynosi 80% ogolnego czasu pracy
    oraz informacje o wielkosci wynagrodzenia w poprzednich latach.
    Wynagrodzenie xxxxx zl (w tym xxx za urlop - 4 dni)
    Zlozylem korekty pitow za poprzednie lata (2001, 2002) i dostalem decyzje
    odmowna.
    US uzasadnil to tak:
    "Wobec faktu, iz pracodawca nie skorygowal informacji PIT-11, jak rowniez w
    informacji nie wyodrebnil
    wynagrodzenia- honorarium bedacego przedmiotem prawa autorskiego, co
    potwierdza w zaswiadczeniu z
    dnia 14.01.04, zalaczonym do wniosku o stwierdzenie nadplaty, koszty
    uzyskania nie maja zastosowania"

    Zostaje mi odwolanie do IS ale nie mam pomyslu jak sie za to zabrac. Jedynym
    pomyslem jaki przychodzi mi do glowy to wyslanie im wyliczonego 80% z sum
    jakie dostali w zaswiadczeniu od mojego pracodawcy.

    Moze ktos z Was ma jakis pomysl.
    Maciek

  • 2. Data: 2004-04-29 20:56:51
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ksdrs,

    > Po wielkich bojach z pracodawca udalo mi sie przekonac go ze wykonuje prace
    > objeta prawami autorskimi (stanowisko: programista) i przysluguje mi 50%

    [...]

> [...]
    > pomyslem jaki przychodzi mi do glowy to wyslanie im wyliczonego 80% z sum
    > jakie dostali w zaswiadczeniu od mojego pracodawcy.

    Pracodawca ma wystawić skorygowane PIT-11 za te lata a nie jakieś
    'zaświadczenie'.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-04-29 21:08:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, ksdrs wrote:
    [...]
    >+ US uzasadnil to tak:
    >+ "Wobec faktu, iz pracodawca nie skorygowal informacji PIT-11 [...]
    >+ Moze ktos z Was ma jakis pomysl.

    Ja taki, że widzę związek z równoległym wątkiem !
    A prawdę mówiąc - to US działa IMHO na waszą korzyść; zakładając
    że przyjmie twoją deklarację to będzie miał zgryz - musiałby określić
    kogo ukarać za składanie nierzetelnych deklaracji :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-30 04:23:11
    Od: "ksdrs" <k...@p...onet.pl>

    > Pracodawca ma wystawić skorygowane PIT-11 za te lata a nie jakieś
    > 'zaświadczenie'.

    Ok ale wtedy zwrot nadplaconego podatku powedruje do "kieszeni" pracodawcy
    ktory raczej nie moze dac mi tych pieniedzy ot tak.

    Maciek

  • 5. Data: 2004-04-30 06:38:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ksdrs,

    Friday, April 30, 2004, 6:23:11 AM, you wrote:

    > Ok ale wtedy zwrot nadplaconego podatku powedruje do "kieszeni" pracodawcy
    > ktory raczej nie moze dac mi tych pieniedzy ot tak.

    Zwrot do pracodawcy następowałby po korektach PIT-4 a nie PIT-11.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-04-30 06:41:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, ksdrs wrote:

> [...]
    >+ Ok ale wtedy zwrot nadplaconego podatku powedruje do "kieszeni" pracodawcy
    >+ ktory raczej nie moze dac mi tych pieniedzy ot tak.

    Jak to NIE ??
    Jak skoryguje PIT-11 i wyjdzie że pobrał ci za dużo podatku to
    automatycznie wyjdzie że wpisał ci za mało "do wypłaty" !
    Przecież *cała kwota brutto* pensji to jest *twoja* wypłata !
    Pracodawca nic nie może sobie z niej "zabrać".
    Jest jedynie zobowiązany zapisami ustawowymi w imieniu państwa
    złupić cię na rzecz ZUSu i Skarbu Państwa. Jak łup zostanie
    oddany - to musi go zwrócić tobie :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-04-30 06:57:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, April 30, 2004, 8:41:18 AM, you wrote:

    > Jak to NIE ??
    > Jak skoryguje PIT-11 i wyjdzie że pobrał ci za dużo podatku to
    > automatycznie wyjdzie że wpisał ci za mało "do wypłaty" !

    Może skorygować np. tylko pozycję kosztów uzyskania przychodu i wtedy
    jest podstawa do zwrotu z US pracownikowi. Jeśli skoryguje również
    zaliczki na podatek to podstawą ewentualnego zwrotu nadpłaconych
    zaliczek pracodawcy mogą być tylko i wyłącznie skorygowane PIT-4.

    101% right! (C) by LS.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2004-04-30 07:33:17
    Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl>

    > Może skorygować np. tylko pozycję kosztów uzyskania przychodu i wtedy
    > jest podstawa do zwrotu z US pracownikowi.

    No tak ale co w sytuacji gdy pracodawca nie chce zlozyc korekty PIT-11. Mam
    okreslony przez pracodawce (procentowo) czas jaki przeznaczam na prace o
    charakterze tworczym, mam prawo zakwestionowac wysokosc pobranego podatku.
    W pismie z US mam: "pracodawca w informacji nie wyodrebnil wynagrodzenia-
    honorarium bedacego przedmiotem prawa autorskiego"
    Czyli gdyby firma napisala mi ze 80% wynagrodzenia pokrywa prace o
    charakterze tworczym byloby ok?

    Maciek

  • 9. Data: 2004-04-30 07:41:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ksdrs,

    Friday, April 30, 2004, 9:33:17 AM, you wrote:

    > No tak ale co w sytuacji gdy pracodawca nie chce zlozyc korekty PIT-11. Mam

    Co to znaczy 'nie chce'? Musi złożyć, skoro już przyznał się do błędu
    w tym nieszczęsnym zaświadczeniu. Czeka na kontrolę z US jako skutek
    Twojej skargi?

> [...]
    > honorarium bedacego przedmiotem prawa autorskiego"
    > Czyli gdyby firma napisala mi ze 80% wynagrodzenia pokrywa prace o

    Pojęcie 'informacja' dotyczy IMHO właśnie PIT-11 - jest to 'informacja
    o osiągniętych dochodach'.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2004-04-30 07:52:25
    Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl>

    Mam
    > Co to znaczy 'nie chce'? Musi złożyć, skoro już przyznał się do błędu
    > w tym nieszczęsnym zaświadczeniu. Czeka na kontrolę z US jako skutek
    > Twojej skargi?
    Ale czy w takiej sytuacji US nie powinien sie zwrocic do pracodawcy o
    korekte?
    Sek w tym ze ja nie wywalcze takiej korekty. Zostaje mi odwolanie do IS ale
    nie mam pomyslu jak to umotywowac.

    > Pojęcie 'informacja' dotyczy IMHO właśnie PIT-11 - jest to 'informacja
    > o osiągniętych dochodach'.
    Raczej nie. Cytatne
[...]
    To pismo to wlasnie stwierdzenie tych 80%.

    Maciek