  • 1. Data: 2004-11-12 16:54:58
    Temat: progi do ZUS , a zwolnienie przy etacie
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Czy skoro rzadzący dobrali się do kasy prowadzących
    działalność gospodarczą i chcą podnieść skladkę
    zależnie od dochodów to czy przypadkiem nie
    zmienili przepisu, który zwlaniał z ZUS od firmy
    gdy się jest gdzieś zatrudnionym np. na pół etatu
    i zarabia to minimum ok. 850 zł ?

    Marek

  • 2. Data: 2004-11-12 17:07:44
    Temat: Re: progi do ZUS , a zwolnienie przy etacie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    EMPI wrote:
> [...]
    > zależnie od dochodów to czy przypadkiem nie
    > zmienili przepisu, który zwlaniał z ZUS od firmy
    > gdy się jest gdzieś zatrudnionym np. na pół etatu

    A zmienili.
    Teraz z etatu trzeba będzie mieć większą stawkę do
    ZUS niż wychodzi z DG, żeby płacić tylko zdrowotną.

  • 3. Data: 2004-11-12 21:45:45
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > A zmienili.
    > Teraz z etatu trzeba będzie mieć większą stawkę do
    > ZUS niż wychodzi z DG, żeby płacić tylko zdrowotną.

    Prosze mi jeszcze powiedzić gdzie jest pełny tekst tego projektu
    (jakoś nie znalazłem przez google) i kiedy jest ostateczne
    rozstrzygnięcie, czy ten projekt wejdzie w życie czy nie.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 4. Data: 2004-11-12 22:18:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    http://tiny.pl/jgf

    i kiedy jest ostateczne
    > rozstrzygnięcie, czy ten projekt wejdzie w życie czy nie.

    Tego nikt nie wie

  • 5. Data: 2004-11-13 11:38:01
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

> [...]

    A który to punkt w poniższym tekście, bo bardzo to długie
    i do tego jak to czytam to mi sie ciśnienie podnosi ?

    > http://tiny.pl/jgf

    Pozdrawiam
    rok

  • 6. Data: 2004-11-13 14:47:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    rok wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A który to punkt w poniższym tekście, bo bardzo to długie
    > i do tego jak to czytam to mi sie ciśnienie podnosi ?

    2) w art. 9:
    a) ust. 1a otrzymuje brzmienie:
    "1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    tytułu stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni,
    służby,
    pobierania świadczenia socjalnego, zasiłku socjalnego
    lub
    wynagrodzenia przysługującego w okresie korzystania ze
    świadczenia górniczego lub w okresie korzystania ze
    stypendium na przekwalifikowanie w przeliczeniu na
    okres
    miesiąca jest niższa:
    1) od kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę
    ustalonego
    na podstawie odrębnych przepisów, zwana dalej kwotą
    "minimalnego wynagrodzenia", podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    z innych tytułów, z zas trzeżeniem art. 16 ust. 10a,
    2) od najniższej podstawy wymiaru składek określonej w
    art.
    18 ust. 8-8b - prowadzący jednocześnie pozarolniczą
    działalność, o której mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1,
    zwaną
    dalej "działalnością gospodarczą" - podlegają
    również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z
    tytułu tej działalności.",