  • 1. Data: 2007-01-19 12:19:21
    Temat: przedawnienie podatku od darowizny?
    Od: "De-pressed" <de-pressedNAgazetka.pl>

    Drodzy forumowicze,
    Czy w prawie podatkowym wystepuje przedawnienie podatku
    należnego od darowizny pieniężnej pomiędzy członkami najbliższej rodziny?
    Mam na myśli sytuację, gdy darowizna nastąpiła kilka lat temu, a więc na
    mocy starych przepisów, lecz nie została zgłoszona do us.
    Bede wdzieczny za porade.

  • 2. Data: 2007-01-19 15:02:15
    Temat: Re: przedawnienie podatku od darowizny?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "De-pressed" <de-pressedNAgazetka.pl> wrote in message
> [...]
    > Mam na myśli sytuację, gdy darowizna nastąpiła kilka lat temu, a więc na
    > mocy starych przepisów, lecz nie została zgłoszona do us.

    i tak i nie.
    To znaczy nie ma przedawnienia dopóki US nie wie o darowiźnie.
    Dopiero kiedy us w jakiś sposób nabedzie informację (np sam się powołasz na
    tą darowiznę gdzieś tam w US), to dopiero od tego momentu leci
    przedawnienie.
    Przy czym zdaje się w nowej wersji ustawy jest teraz 20% podatku od tego.