  • 1. Data: 2007-02-12 12:59:35
    Temat: pytanie darowizna kasiory
    Od: musyk <m...@w...pl>

    Witam,

    jaki podatek od b. duzej kwoty w przypadku jej przekazania przez rodzicow.
    Z gory dziekuje za informacje.

  • 2. Data: 2007-02-12 13:08:12
    Temat: Re: pytanie darowizna kasiory
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 13:59:35 +0100, musyk napisał(a):

    > jaki podatek od b. duzej kwoty w przypadku jej przekazania przez rodzicow.

    Przekazanie darowizny po 01.01.2007 na rachunek bankowy lub przekazem
    pocztowym => 0 podatku. Dodatkowy warunek: poinformowanie US w ciągu
    miesiąca.

  • 3. Data: 2007-02-12 16:05:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Przekazanie darowizny po 01.01.2007 na rachunek bankowy lub przekazem
    > pocztowym => 0 podatku. Dodatkowy warunek: poinformowanie US w ciągu
    > miesiąca.

    a nie ma jakiś ograniczen kwotowych?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-13 01:33:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "gasper" <n...@m...pl> wrote in message news:eqq38t$cuf$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > a nie ma jakiś ograniczen kwotowych?

    Jest.
    1 milion.

  • 5. Data: 2007-02-13 07:34:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 19:33:33 -0600, witek napisał(a):

    > Jest.
    > 1 milion.

    Nie ma ograniczenia. Senat wprowadził poprawkę znosząca to ograniczenie, a
    sejm zatwierdził zmianę.

  • 6. Data: 2007-02-16 20:14:10
    Od: Kuba Zarembski <u...@z...nospam.com>

    jureq napisał(a):

    > Przekazanie darowizny po 01.01.2007 na rachunek bankowy lub przekazem
    > pocztowym => 0 podatku. Dodatkowy warunek: poinformowanie US w ciągu
    > miesiąca.

    Witam!

    Czy wlicza się w to podarowanie komuś akcji spółki giełdowej?

    Otóż jest taka sytuacja: Mój ojciec posiada akcje pewnej spółki i
    sprzedając je musiałby zapłacić podatek od dochodu, czyli 19%. Czy może
    mi je po prostu przekazać? Czy a takim przypadku muszę zapłacić podatek
    od darowizny? Jak wygląda ta sytuacja z punktu widzenia US?

    Dziękuję za odpowiedzi

    --
    Kuba Zarembski
    http://zarembski.com, http://developer.info.pl

  • 7. Data: 2007-02-17 00:59:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kuba Zarembski" <u...@z...nospam.com> wrote in message

    > Witam!
    >
    > Czy wlicza się w to podarowanie komuś akcji spółki giełdowej?

    Wszystko sie wlicza.

> [...]
    > je po prostu przekazać? Czy a takim przypadku muszę zapłacić podatek od
    > darowizny? Jak wygląda ta sytuacja z punktu widzenia US?

    Jak ty je będziesz chciał sprzedać to też zapłacisz 19% podatku, więc co za
    różnica.
    Po za tym może być jeszcze gorzej.
    Jeżeli on te akcje kupił, to podatek zapłaci od dochodu, czyli cena
    sprzedaży - cena kupna. No chyba, że je dostał za darmo.
    Ty zawsze zaplacisz 19% od ceny sprzedaży, bo dla ciebie cena kupna wychodzi
    zero.