  • 1. Data: 2007-12-17 09:06:39
    Temat: pytanie o wybor formy opodatkowania
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Powstaje firma ktora zajmowac sie bedzie kilkoma roznymi
    dzialalnosciami - głowna to handlel samochodami, oprocz tego handel
    wysylkowy sprzetem elektronicznym itp oraz dzialalnosc uslugowa -
    serwis elektroniczny i komputerowy. Teraz nalezy wybrac forme
    opodatkowania... i tu mam kilka pytan, czy mozna jedną czesc
    dzialalnosci rozliczac normalnie a drugą (uslugi) ryczaltowo ? Czy
    nalezy wybrac jedna forme opodatkowania do wszystkiego ? Jesli tak to
    czy uslugi mozna rozliczac w inny sposob niz ryczaltowo ? Gdzie moge
    poczytac o podobnej systuacji zeby dowiedziec sie czegos w tym
    temacie ?

  • 2. Data: 2007-12-19 14:44:34
    Temat: Re: pytanie o wybor formy opodatkowania
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    Trzeba wybrac jedna forme do wszystkich czynnosci w ramach DG.
    Na zasadach ogolnych rozliczac mozna wszystko, nie wiem skad przypuszczenie,
    ze uslugi tylko ryczaltowo.

    Pewne czynnosci nie moga byc rozliczane ryczaltowo - nie potrafie wskazac
    ktore, poczytaj sobie w ustawie (ale ten handel samochodami cos mi
    smierdzi).

    Jesli nie bedziesz swiadczyc uslug na rzecz bylego pracodawcy, to wybierajac
    zasady ogolne, mozesz wybrac podatek liniowy - z tym, ze jesli nie masz
    zadnych innych zrodel dochodu a nie planujesz zarobic wiecej (na czysto) niz
    40 pare tys. zl., to podatek liniowy nie oplaci Ci sie.

    Pozostaje jeszcze kwestia vatu, w ktory w handlu drogimi rzeczami wpada sie
    bardzo szybko - ale to juz calkiem inna bajka i nei ma nic wspolnego z
    zasadami ogolnymi i ryczaltem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-12-19 16:58:52
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Trzeba wybrac jedna forme do wszystkich czynnosci w ramach DG.
    > Na zasadach ogolnych rozliczac mozna wszystko, nie wiem skad przypuszczenie,
    > ze uslugi tylko ryczaltowo.

    ale uslugi ryczaltowo chyba najlatwiej i najkorzystniej ?

> [...]
    > zadnych innych zrodel dochodu a nie planujesz zarobic wiecej (na czysto) niz
    > 40 pare tys. zl., to podatek liniowy nie oplaci Ci sie.

    doczytam o tym czy mi sie oplaci.

    > Pozostaje jeszcze kwestia vatu, w ktory w handlu drogimi rzeczami wpada sie
    > bardzo szybko - ale to juz calkiem inna bajka i nei ma nic wspolnego z
    > zasadami ogolnymi i ryczaltem.

    to ze bedzie vat to pewne, wystarczy kilka aut, po miesiacu przekrocze
    limit.

  • 4. Data: 2007-12-19 17:25:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    BearBag pisze:

    > ale uslugi ryczaltowo chyba najlatwiej i najkorzystniej ?

    Zależy jakie usługi. Np. tzw wolne zawody mają stawkę 20% (chyba
    naiwnego kto szukał).
    Usługi co do zasady są opodatkowane 8,5% ale niektóre, np. pośrednictwo
    w sprzedaży pojazdów mechanicznych, już 17%. Opłaca się tylko w sytuacji
    gdy praktycznie nie masz kosztów.

    W handlu podatek jest 3%. Jak masz duża marżę może się opłacać.

    Niemniej musisz wybrać sobie jedna formę opodatkowania do wszystkiego.
    I jak źle wybierzesz to zasadniczo jesteś wtopiony do końca roku.

    Nie ma wyłączenia handlu samochodami. Ale jest wyłączenie handlu
    częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813