  • 1. Data: 2011-12-15 18:01:27
    Temat: remanent likwidacyjny - raz jeszcze
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Z DG pozostały mi:

    1. Oprogramiowanie zakupione w 2005, wartość netto 1500, umorzone
    jednorazowo - chcę je zachować dla siebie i przepisac licencję z firmy na
    moje nazwisko.

    2. Nieuzywany komputer o którtym w poprzedsnim poście, wytworzony we
    wlasnym zakresie,
    3. klila książek,
    4. Własnej produkcji komputer - nowy.

    Jak to wykazać we inwentaryzacji na koniec DG ? Jaki VAT i jaki dochodowy i
    od czego ?

  • 2. Data: 2011-12-15 20:22:54
    Temat: Re: remanent likwidacyjny - raz jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2011, Marek wrote:

    > Z DG pozostały mi:
    >
    > 1. Oprogramiowanie zakupione w 2005, wartość netto 1500, umorzone
    > jednorazowo - chcę je zachować dla siebie i przepisac licencję z firmy na
    > moje nazwisko.

    IMVHO:
    1. ciekawie brzmi przepisywanie z wlasnego nazwiska na wlasne nazwisko ;)
    (jak rozumiem chcesz usunac czesc opisu :))

    2. jak chodzi o skutki dla dochodowego, to poczekam na inne komentarze ;)
    (choć IMVHO wniosek jest oczywisty, nie ma odpowiednika dla zapisku
    o "wyposażeniu", bo byłoby to nielogiczne)

    3. jak chodzi o VAT, to mam pytanie: czy masz zamiar cos zrobic z innymi
    juz wykonanymi (dla Ciebie w roli "firmy") uslugami, dajmy na to
    wykorzystanymi przez ostatnie 5 lat biletami kolejowymi (i innymi),
    opłaconym dostepem do internetu i tak dalej; rzecz jasna mam na mysli
    art.8.1.1 ustawy o VAT (koniecznie zajrzyj!)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-12-18 20:39:33
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > opłaconym dostepem do internetu i tak dalej; rzecz jasna mam na mysli
    > art.8.1.1 ustawy o VAT (koniecznie zajrzyj!)

    Wychodzi na to, ze licencja jest usługą ??
    Na fakturze mam: "Delphi 2005 Professional"
    Zarejestrowałem to jako wart. niemat. i prawne. Tyle że.. tam nie pisze, że
    to licencja, a licencja jest w pudełku z nośnikami. Całośc opodatkowana 22%
    Jak to traktowac ?

  • 4. Data: 2011-12-19 03:38:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Dec 2011, Marek wrote:

    > Wychodzi na to, ze licencja jest usługą ??

    "w rozumieniu VAT"? Najwyraźniej.
    Zajrzyj do ustawy.

    > Na fakturze mam: "Delphi 2005 Professional"
    > Zarejestrowałem to jako wart. niemat. i prawne. Tyle że.. tam nie pisze, że
    > to licencja, a licencja jest w pudełku z nośnikami.

    A nie nośniki dołączone do licencji w pudełku? ;)

    > Całośc opodatkowana 22%
    > Jak to traktowac ?

    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Ja powiem tak: załóżmy, że masz zainstalowany ten program.
    Co przesądza o tym, że możesz go legalnie używać?

    pzdr, Gotfryd