  • 1. Data: 2006-07-13 07:34:33
    Temat: różnice kursowe
    Od: "Robinh" <r...@p...onet.pl>

    Mam pytanko wystawiam fakturki w Euro, prowadzę KPiR więc wpisuję do ksiązki
    po przliczeniu na kurs NBP dla danego dnia. W chwili kiedy wpływają na konto
    księguję różnicę kursową dla dnia kiedy dostałam Euro, a co z sytuacją kiedy
    zamieniam sobie to na złotówki (czy mogę sprzedać w kontorze wiadomo cena
    jest zawsze znacznie wyższa niż w banku. Jak taką transakcję uwidocznić w
    KPiR. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-07-14 11:26:10
    Temat: Re: różnice kursowe
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robinh wrote:
    > W chwili kiedy
    > wpływają na konto księguję różnicę kursową dla dnia kiedy dostałam
    > Euro, a co z sytuacją kiedy zamieniam sobie to na złotówki

    Uwzględniasz różnice od środków na rachunku.
    Jeśli przyszły po 3,5zł - kurs banku, a w dniu kiedy wypłacasz z rachunku
    kurs banku jest 4,0zł, to masz 0,5 przychodów z tego tytułu.
    Jak potem sobie tę walutę wymienisz w kantorze po 6zł
    to już nikogo nie obchodzi.