  • 1. Data: 2005-12-31 00:52:08
    Temat: samochód i wprowadzenie do EŚT
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Mam jednoosobową działalność gosp.
    Zamierzam 4 stycznia kupić używany samochód (2002r)na siebie.
    Jak najszybciej chciałbym go wpisać do EŚT i po tym wykupic OC/AC.
    Jaką wartość wpisuje w EŚT tą z umowy czy lepiej udać się do rzeczoznawcy i
    wpisać ile on ustali ??
    Czy polisa może byc na mnie a nie na działalność gosp , aby móc dalej ją
    zapisać w koszty ??
    Chciałbym uniknąć ubezpieczania na "firme" gdyż wolalbym nie musiec
    tłumaczyć , że nie jest to samochód przynoszący przychód via
    taksówka/transport.
    Czy w każdej chwili można taki samochód wyjąć EŚT ??

    Pozd

  • 2. Data: 2005-12-31 19:24:01
    Temat: Re: samochód i wprowadzenie do EŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Dec 2005, Nissak wrote:

    > Mam jednoosobową działalność gosp.
    > Zamierzam 4 stycznia kupić używany samochód (2002r)na siebie.
    > Jak najszybciej chciałbym go wpisać do EŚT i po tym wykupic OC/AC.

    Moment - tym samochodem ma się jeździć po placu czy on jeszcze
    będzie niezdatny (bez OC) do używania ?

    > Czy polisa może byc na mnie a nie na działalność gosp , aby móc dalej ją
    > zapisać w koszty ??

    ...uff... nie pamiętam - spróbuj sam zajrzeć do art.23 ("nie są
    kosztem"), bo tam jakieś ograniczenia na ubezpieczenia są.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-01 20:43:25
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Moment - tym samochodem ma się jeździć po placu czy on jeszcze
    > będzie niezdatny (bez OC) do używania ?

    no po ulicy ;) czyli OC jest wymagane

    > ...uff... nie pamiętam - spróbuj sam zajrzeć do art.23 ("nie są
    > kosztem"), bo tam jakieś ograniczenia na ubezpieczenia są.

    wyczytalem w pkt47, że nie jak samochód nie przekracza ładowności 500kg (np
    ma np ładowność 400kg) i chce ubezpieczyc powyzej 10tys euro to tylko
    odpowiednio proporcjonalnie 4/5 ceny ubezpieczenia mozna zaliczyc w koszta.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0176.htm
    chodzi mi o czy mogę być tylko z imienia i nazwiska wpisany tylko jako
    podmiot w ubezpieczeniu (tak jak i w dowodzie rej.) aby wpisac w koszta czy
    musi być tam pelna nazwa działalności jak na innych fakturach kosztowych

    Pozdr

  • 4. Data: 2006-01-01 21:03:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Nissak <d...@S...in.lublin.pl>
    w wiadomości <news:dp9eh1$1p11$1@node1.news.atman.pl> wstukał:

    > no po ulicy ;) czyli OC jest wymagane

    To ja zapytam czy zarejestrowany już ten używany pojazd.

> [...]
    > ma np ładowność 400kg) i chce ubezpieczyc powyzej 10tys euro to tylko
    > odpowiednio proporcjonalnie 4/5 ceny ubezpieczenia mozna zaliczyc w koszta.

    Brawo :D Tylko mamy rok 2006, więc zajrzyj łaskawie na sam początek tego co
    zacytowałeś -- na czerwono jest, i poszukaj takiej aktualniejszej.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-01-01 21:31:01
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    'Tom N' wrote:
    > To ja zapytam czy zarejestrowany już ten używany pojazd.

    jeszcze go nie kupiłem, samochod jest zarejestrowany i używany, chcialbym
    zrezygnowac odrazu z OC od sprzedajacego i samemy wykupić pakiet

    > Brawo :D Tylko mamy rok 2006, więc zajrzyj łaskawie na sam początek
    > tego co zacytowałeś -- na czerwono jest, i poszukaj takiej
    > aktualniejszej.

    najmniej widoczne to wyroznione ;)
    http://www.podatki.hoga.pl/dzial_koszty.asp

    46) składek na ubezpieczenie samochodu osobowego w wysokości przekraczającej
    ich część ustaloną w takiej proporcji, w jakiej pozostaje równowartość
    20.000 EURO (...) w wartości samochodu przyjętej dla celów ubezpieczenia

    czyli samochod osobowy z ubezpieczeniem 45tys.zł zaliczam w całości, dobrze
    to rozumiem ??

    i jeszcze ponowione pytanie:

  • 6. Data: 2006-01-01 21:33:20
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Nissak wrote:
> [...]

    musi być tam pelna nazwa działalności jak na innych fakturach kosztowych"

    w końcu w działalności jednoosobowej nie ma problemu z określeniem "ze jak
    cos kupione na mnie to i moze byc uznane jak na moja dzialanosci"

  • 7. Data: 2006-01-02 07:58:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jan 2006, Nissak wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > musi być tam pelna nazwa działalności jak na innych fakturach kosztowych

    ...i mi też o to chodzi.
    Miałem na myśli iż wydaje mi się że jest jakieś ograniczenie ubezpieczenia,
    ale raczej co do podmiotu a nie celu (KTO jest ubezpieczony a nie
    W JAKIM CELU), i nie wiem czy dotyczy ubezpieczenia rzeczy (to mogło
    być coś z pracownikami na przykład); chodziło AFAIK o to że jak ew.
    wypłata odszkodowania nie bedzie przychodem to dziwne żeby składki
    były KUP.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-02 10:38:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Gotfryd Smolik news wrote:

    > być coś z pracownikami na przykład); chodziło AFAIK o to że jak ew.
    > wypłata odszkodowania nie bedzie przychodem to dziwne żeby składki
    > były KUP.

    ...dla ścisłości: jak mniemam jeśli można składkę zaliczyć a KUP
    lub ST jest składnikiem DG to oczywiście wypłata odszkodowania
    wejdzie w przychód DG. Miałem na myśli czy nie ma zapisu wyłączającego
    składkę który byłby (często tak bywA) restrykcyjniejszy - tak
    "na wszelki wypadek" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-01-02 14:51:35
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > wejdzie w przychód DG. Miałem na myśli czy nie ma zapisu wyłączającego
    > składkę który byłby (często tak bywA) restrykcyjniejszy - tak

    ja mysle ze jak by odszkodowanie było przychodem to naprawa tego auta
    była by kosztem,
    a jak odszkodowanie nie jest przychodem to naprawa auta nie moze byc
    kosztem