  • 1. Data: 2002-01-10 12:56:37
    Temat: samochód prywatny jako firmowy?
    Od: "Bayernfan" <b...@g...pl>

    Witam,
    czy auto prywatne może być służbowym - czy można je wliczać do kosztów i
    odliczać. Jesli tak to jak? (sam. osobowy)

    jacek

  • 2. Data: 2002-01-10 14:29:51
    Temat: Re: samochód prywatny jako firmowy?
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 10 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Witam,
    >czy auto prywatne może być służbowym - czy można je wliczać do kosztów i
    >odliczać. Jesli tak to jak? (sam. osobowy)
    >
    >jacek

    Jesli chodzi o DG to mozna wprowadzic do ewidencji ST i odliczac wszystko
    ( z pewnymi ograniczeniami), albo nie wprowadzac, i odliczac na podstawie
    ewidencji przebiegu

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 3. Data: 2002-01-12 09:23:24
    Temat: Odp: samochód prywatny jako firmowy?
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > Jesli chodzi o DG to mozna wprowadzic do ewidencji ST i odliczac wszystko
    > ( z pewnymi ograniczeniami), albo nie wprowadzac, i odliczac na podstawie
    > ewidencji przebiegu

    Jakie to są ograniczenia?

    Robert

  • 4. Data: 2002-01-12 13:56:57
    Temat: Re: Odp: samochód prywatny jako firmowy?
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 12 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Jakie to są ograniczenia?
    >
    >Robert

    Amortyzacja w koszty tylko od kwoty 20 000 EURO
    Ubezpieczenia tez do wartosci 20 000 EURO

  • 5. Data: 2002-01-14 08:51:50
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Arjos <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...76.33.
    129...
    > Dn 12 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    > Amortyzacja w koszty tylko od kwoty 20 000 EURO

    ???

    Moglbys napisac cos szerzej o tym "od kwoty" czy to tylko pomylka?

    Karol

  • 6. Data: 2002-01-14 10:11:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Karol wrote:
    [...samochód w ST...]
> [...]
    >+ ???
    >+
    >+ Moglbys napisac cos szerzej o tym "od kwoty" czy to tylko pomylka?

    Myślę że pisząc "tylko" miał na myśli "od kwoty nie przekraczającej
    20.000", czy "nie więcej niż" (jakoś tak napisali w ustawie).

    -:) (a może :( ?)

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-01-14 15:16:05
    Temat: Re: Re: samochód prywatny jako firmowy?
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 14 Jan 2002 09:51:50 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    >Użytkownik Arjos <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    >napisał:X...@2...76.33
    .129...

    >???
    >
    >Moglbys napisac cos szerzej o tym "od kwoty" czy to tylko pomylka?

    Oczywiście, że to czeski błąd powinno być "do kwoty"

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2002-01-14 20:53:47
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 14 sty 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    129...

    >Oczywiście, że to czeski błąd powinno być "do kwoty"
    >

    >Sławomir Dąbrowski

    OK, to taki niezbyt fortunny skrot myslowy...
    Znaczylo to ze w koszty wpisujemy amortyzacje obliczona z 20 000 max.
    Reszta czyli amortyzacja liczona od nadwyzki wartosci samochodu
    przekraczajacej 20 000 nie stanowi KUP
    (amortyzujemy cala wartosc oczywiscie)
    Rany, chyba jeszcze bardziej zapetlilem... ;)