  • 1. Data: 2003-08-11 07:46:16
    Temat: składki na ub.społ.a kpir
    Od: "Daphne" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów. Zatrudniłam pracownika na 1/2 etatu z wynagrodz. brutto
    600 zł. W związku z tym mam problem jak zaksięgować w pkpir wynagrodzenie i
    składki za tego pracownika. Tzn. na koniec miesiąca (lipiec) księguję w
    kol.13 książki wynagrodzenie brutto i to dla mnie jasne (wypłata jest
    ostatniego dnia miesiąca). Nie wiem natomiast, czy składki na ub.społ.za tego
    pracownika w części finansowanej przeze mnie mam umieścić w kolumnie 14 w tym
    samym miesiącu (lipcu), czy w terminie ich płatności, tzn. 15 następnego
    miesiąca (sierpień)? I jeszcze jedno dla upewnienia się. Składek na FP za
    tego pracownika nie odprowadzam? Dziękuję z góry za podpowiedzi i pozdrawiam
    serdecznie:)

  • 2. Data: 2003-08-11 09:40:06
    Temat: Re: składki na ub.społ.a kpir
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Daphne napisał:
> [...]
    > tego pracownika nie odprowadzam? Dziękuję z góry za podpowiedzi i pozdrawiam

    Nie napisałaś jaka metodę uznawania kosztów stoujesz - kasową (kosz w
    momencie zapłaty) czy memoriałową (koszt w okresie którego dotyczy).

    Bo jeżeli kasową to wszystkie koszty księgujesz dopiero kiedy sa
    zapłacone. Jeżeli memoriałowa, to wszystkie koszty, poza wymienionymi w
    ustawie wyjątkami (np. umowy cywilno - prawne, odsetki) księgujesz w
    okresie którego dotyczą - a więc płace za lipiec w lipcu, bez względu na
    to kiedy zostały faktycznie wypłacone (wbrew temu ci się wielu osobom
    wydaje, wynagrodzenia to koszt jak każdy inny, niecharakterystyczny, i
    nie ma podstaw żeby stosując memoriał akurat wynagrodzenia traktować kasowo)

    No więc jaka metodę stosujesz?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-11 10:17:28
    Od: "Daphne" <d...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie ma podstaw żeby stosując memoriał akurat wynagrodzenia traktować kasowo)

    Dzięki Maddy za odpowiedź. W rozliczaniu stosuję metodę memoriałową, więc jak
    rozumiem całość kosztów wynagrodzenia pracownika (łącznie z częścią składek
    finansowanych z moich środków)wpisuję w koszty miesiąca, którego dotyczą
    (czyli lipca)? Pytanie moje wyniknęło stąd, że nigdy dotąd nie zatrudniałam
    pracownika i troszkę się pogubiłam z tymi kosztami wynagrodzeń. Jeszcze raz
    wielkie dzięki. I jeszcze a propos FP i FGŚP. Chyba jednak muszę go opłacać
    gdyż wynagrodzenie na 1/2 etatu jest wyższe niż minimalne? Pozdrawiam
    serdecznie.